پنجشنبه نهم فروردین ماه

چالش اسلامشهری‌ها برابر میزبان پرافتخار

تیم ذوب‌آهن اصفهان در نخستین روز رقابت‌های هفته اول گروه ب لیگ برتر بانوان، میزبان خجسته اسلامشهر خواهد بود و این دیدار تقابل پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها مقابل تیم جدید مسابقات است.

تیم ذوب‌آهن اصفهان در نخستین روز رقابت‌های هفته اول گروه ب لیگ برتر بانوان، میزبان خجسته اسلامشهر خواهد بود و این دیدار تقابل پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها مقابل تیم جدید مسابقات است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، دور مقدماتی بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران «جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور هشت تیم سایپا تهران، شهرداری قزوین، اکسون، سروقامتان بابل، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر در دو گروه برگزار می‌شود.

هفته اول دور مقدماتی لیگ برتر بانوان در گروه الف به میزبانی سالن فدراسیون والیبال تهران با حضور تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در روزهای پنج‌شنبه، شنبه، دوشنبه ۲۹ آبان، اول و سوم آذرماه برگزار شد و تیم سایپا موفق شد با کسب ۳ پیروزی و ۹ امتیاز صدرنشین جدول این گروه شود. تیم‌های شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان هم به ترتیب در رده‌‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

مسابقات هفته اول متمرکز لیگ برتر والیبال بانوان در گروه ب نیز از فردا (پنج‌شنبه) به میزبانی سالن ملت اصفهان آغاز خواهد شد و در مدت سه روز مسابقات، شش دیدار برگزار می‌شود.

تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر تیم‌های حاضر در گروه ب هستند و مسابقات هفته نخست این گروه، روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۶، ۸ و ۱۰ آذرماه پیگیری خواهد شد.

رقابت‌های گروه ب با دیدار دو تیم پیکان و ستارگان فارس آغاز خواهد شد. پیکانی‌ها در شرایطی این هفته میزبان ستارگان فارس هستند که این تیم قدیمی، ترکیب قبلی خود را برای حضور در فصل جدید لیگ حفظ کرده است. مینا روستا و نگین شیرتری از جمله بازیکنان ملی‌پوش و سرشناس حاضر در تیم پیکان هستند. ستارگان فارس هم با ترکیب بومی و جذب ۲ بازیکن مشهدی که سابقه بازی در لیگ دسته یک را دارند، لیگ را آغاز خواهد کرد.

در دومین دیدار روز نخست، تیم ذوب‌آهن اصفهان در خانه از تیم خجسته اسلامشهر میزبانی خواهد کرد که این مسابقه از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که خجسته اسلامشهر، اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. حال آن‌که ذوب‌آهن اصفهان با شش دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این مسابقات است. این تیم از بازیکنان باتجربه‌ای برخوردار است که چندین سال در لیگ برتر حضور داشته‌‌اند.

با این حساب، اسلامشهری‌ها در اولین بازی خود در لیگ برتر والیبال، چالش بزرگی پیش رو خواهند داشت. به‌خصوص این که بازیکنان کاملا بومی و البته نوجوان که جوان‌ترین‌شان متولد سال ۸۵ و مسن‌ترین آن‌ها متولد ۸۰ هستند، ترکیب تیم خجسته اسلامشهر را تشکیل می‌دهند.