جمعه سی و یکم فروردین ماه

اسماعیل پور:چرا مربیان سازنده جایی در لیگ ندارند؟!

جواد اسماعیل پور یکی از مربیان استان مشهد طی تماسی با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: آقا ترا خدا صدای ما مربیان سازنده را به گوش مسئولین ورزش برسانید و از آنها بپرسید چرا از مربیان سازنده در کنار تیم ها حمایت نمی شود؟

جواد اسماعیل پور یکی از مربیان استان مشهد طی تماسی با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: آقا ترا خدا صدای ما مربیان سازنده را به گوش مسئولین ورزش برسانید و از آنها بپرسید چرا از مربیان سازنده در کنار تیم ها حمایت نمی شود؟


وی افزود:  سال 73 دفترچه مربی گری گرفتم و از سال76 رسما در سالن تختی مشهد شروع به کار کردم و تا الان با هیئت کشتی استان همکاری دارم.‌ لیسانس مهندسی صنایع، داور و مربی کشتی هستم  و از سال 85 در رده های نونهالان و نوجوانان سرمربی خراسان رضوی بوددم. در حال حاضر سرمربی نونهالان هستم. تا الان حدود 50  اردوی تیم ملی در رده های نونهالان و نوجوانان دعوت شدم. که سال 97 و 98 مجموعا 7 اردوی بسترسازی نونهالان ایران به همراه نادر ناظری بودم  و تا الان از محضر مربیان بزرگی چون وقت  اکبرافلاح،اکبر دودانگه، قدیر نخودچی،محمدطلایی،  مراد محمدی و  نادر ناظری ، آقای تورج ظفری، روانشاد سید جعفر موسوی و عزیزان دیگر بهره بردم. و در یازده جام داخلی و خارجی افتخار داشتم مربی تیم ایران باشم.تعدای از شاگردام عناوینی کشوری،بین المللی و آسیایی دارند.  با تمام این افتخارات نه بعنوان مربی سازنده به اردو های تیم هاي ملی دعوت می شوم. و نه از ما مربیان سازنده در لیگ استفاده می کنند.


وی ادامه داد: نمی دانم شاید چون  مدال جهانی و آسیایی یا پارتی نداشتم مورد توجه قرار نگرفتم. سئوال من این است چرا هیچ جایگاهی برای مربیان سازنده در فدراسیون کشتی تعریف نشده است؟
 حدود 20 سال سابقه کار در شرکت رینگ سازی مشهد داشتم ولی به دلیل اینکه به اردوی تیم ملی دعوت شده بودم ، گفتند  یا کار یا کشتی، بنده بخاطر عشق به کشتی از کار برکنار شدم. و شغلم شد فقط مربی گری. متأسفانه از اول کرونا هیچکس حالم را نپرسید که مخارج زندگی را از کجا در می آورم؟
 حتی برای ایجاد شغل هیچ قانونی برای مربیان و ورزش کاران نیست، من با 23 سال سابقه بیمه در حال حاضر بیکارم، هر فدراسیونی که میاد فقط به اطرافیان خودش بها میدهد، من هم از شغلم ماندم و هم در مربیگری به حقم نرسیدم. آخرین اعزام سال 98 با تیم نونهالان بود که عازم روسیه شدیم. در آن مسابقه دو کشتی گیر قهرمان خراسانی اعزام نشدند جناب محسن کاوه گفت تصمیم گرفتیم 5 وزن تهران 5 وزن از مازندران اعزام کنیم، در مسابقه بعدی حتما اعزام می کنیم.  که نشد. متاسفانه مربیان سازنده شدند گوشت قربانی.


نویسنده: احمد دباغ