جمعه دهم فروردین ماه

دلایل بازیهای ضعیف پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس در سه بازی اخیر در لیگ نمایشی راضی کننده نداشته است.لازم است در نحوه انجام تمرینات و آماده سازی تیم،چینش بازیکنان و اتخاذ شیوه های تدافعی و تهاجمی تجدید نظر شود! پیکار با نفت مسجد سلیمان را باید در زمره ضعیف ترین بازیهای پرسپولیس در چند سال اخیر دانست.

پرسپولیس در سه بازی اخیر در لیگ نمایشی راضی کننده نداشته است.لازم است در نحوه انجام تمرینات و آماده سازی تیم،چینش بازیکنان و اتخاذ شیوه های تدافعی و تهاجمی تجدید نظر شود!
پیکار با نفت مسجد سلیمان را باید در زمره ضعیف ترین بازیهای پرسپولیس در چند سال اخیر دانست.


در دیدار گذشته هم کادر فنی پرسپولیس به بلند بودن چمن زمین ورزشگاه آزادی ایراد گرفتند.
حقیقت این است که نحوه استقرار بازیکنان در زمین ،شیوه های تاکتیکی و میزان آماده سازی تیم دارای اشکالاتی است که یحیی گل محمدی و دستیارانش باید در رفع آن کوشا باشند.
در نیمه اول دیدار با نفت مسجد سلیمان دو پاس نصفه و نیمه هم به عبدی نرسید. در این اوقات بی جهت مدافعان و هافبکها به رد و بدل کردن پاسهای بی آزار در خطوط طولی و عرضی همت گماشتند بی آنکه خطری دروازه حریف را تهدید کند.
یک بار هم که بازی زمینی و ارسال در عمق دفاع حریف در دستور کار قرار گرفت ،پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد.
در وقت نخست گماردن سه هافبک میانی و عمدتا تدافعی (کامیابی نیا ،سرلک و نوراللهی)و استفاده از سیامک نعمتی در خط حمله در کنار عبدی سوال برانگیز بود.
در واقع روش ۱-۵-۴ و تراکم نفرات در مرکز زمین و فشرده کردن بازی از سوی گل محمدی همان شیوه ای بود که مجتبی حسینی از آن استقبال می کردند.
مطهری دستیار یحیی در خصوص نیمکت نشینی امیری و پهلوان گفت :به دلیل غیبت این دو در فینال جام باشگاههای آسیا،تصمیم به شبیه سازی گرفتیم و...
ایرادی ندارد مربیان برای آشنایی با میزان آمادگی نفرات شان ،ترکیب و روش های متفاوتی را آزمایش کنند،امااینکه یک تیم در ۲۷۰ دقیقه پیکار از زدن گل در جریان بازی محروم باشد، نشان از ضعف جدی در فاز تهاجمی است.
در این سه بازی ،کمترین موقعیت گل برای مهاجمان ایجاد شد و در مصاف با نفت این ضعف عمده کاملا نمایان بود.
احتیاط مفرط و روشهای کاملا تدافعی و مالکیت بی دلیل در مرکز زمین که با  ارسال پاسهای تکراری و بی آزار در چپ و راست همراه می شود،برای تماشاگر تلویزیونی و هوادار  راضی کننده نیست.
این نوع بازی یکنواخت و خسته کننده را باید کنار گذاشت.
لازم است گل محمدی و همکارانش با مطالعه و دقت در تمرینات ،به اصلاح شیوه های بازی بپردازند.
در روش کنونی از کارهای ترکیبی در عمق دفاع حریف خبری نیست.نداشتن سرعت در تهاجم‌ و میزان دوندگی نرمال از جمله ضعف های عمده پرسپولیس است.عبدی در خط حمله تک و تنها است و آرمان رمضانی ذخیره مطمئنی نشان نداده است.
در فاصله کوتاه تا فینال جام آسیا باید بازیکنان را به مرز آمادگی  ایده آل نزدیک کرد و با آنالیز درست و اصلاح شیوه های تمرینی،با نوع بازی تیمهای شرق آسیا آشنا شد.


نویسنده: احمد میرزاییان