سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
لیگ برتر هفته دوازدهم والیبال باشگاه های کشور؛

سایپا از شکست پیروزی ساخت!

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور چند بازی دیدنی هفته دوازدهم را گرم تر به پایان برد.

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور چند بازی دیدنی هفته دوازدهم را گرم تر به پایان برد.


 فولاد سیرجان ایرانیان باخت اما همچنان در صدر ماند در بخش بالایی جدول جابجایی هایی صورت گرفت در مهمترین بازی هفته فولاد سیرجان ایرانیان که ست اول را با برتری کامل مقابل سایپا به پایان برده بود در سه ست بعدی اسیر نمایش غافلگیرانه امیر حسینی در پاسوری، جواد معنوی نژاد و امین اسماعیل نژاد در حملات قدرتی و دریافتهای خوب محمدرضا موذن شد.
هر چه باشد سایپا، سایپاست و بازیکنان میدان دیده فراوان دارد بازی های سنگین جای نمایش نیست جای گرفتن امتیازات در سایه هوشیاری و کار گروهی است در دیدار لبنیات هراز آمل با شهرداری ورامین برتری به سود آملی ها شد تیم ورامین مانند همیشه در توپ گیری و دفاع داخل میدان خوب عمل کرد اما هراز نشینان روی تور برتری چشم گیری داشتند جایی که رضا قراء در قطر پاسور هر چه زد تبدیل به امتیاز شد.


در تیم هراز سوای علی رمضانی در بازی سازی و محمد کاظم غفاری در اسپک های سرعتی یک جوان هم خودنمایی کرد عرفان جلالی نژاد که عضو تیم ملی نوجوانان هم بوده وقتی جایگزین  حمزه زرینی با تجربه شد روحیه جوانی در تیم مازندرانی دمیده شد. جلالی نژاد با پرش های بلند و تک دفاع جانانه ای که مقابل علیرضا جلالی بازیکن ورامین انجام داد و با چند توپ گیری در انتهای زمین نشان داد که بهروز عطایی می تواند به جوانان بومی هم اعتماد داشته باشد. یکی از نتایج شگفت آور هفته پیروزی آذر باتری ارومیه مقابل خاتم اردکان بود عملکرد مطلوب روی توپهای برگشتی و سرویسهای جاندار ویژگی تیم آذر باتری است در این بازی سوای جاوید اسماعیل زاده یک نوجوان خوش قواره و 16 ساله به نام امیر محمد حیدری زاد برای یاران خداپرست ستودنی بود حالا آذرباتری هم یک پیروزی را نوبر کرد اما در مسابقه دوم ارومی ها شهرداری این شهر در سه ست بر تیم شهرداری گنبد غلبه کرد گنبدی ها دو ست را زیر 20 واگذار کرده بودند و فرصتی شد تا مهره های اصلی تیم ارومیه استراحتی داشته باشند در این تیم رضا خداپرست پر امتیاز ترین بازیکن بود و مهران فیض نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت.
ماراتن شهرداری قزوین و راهیاب ملل کردستان تا آخرین لحظه و آخرین پوآن در ابهام قرار داشت در تیم کردستان طهماسبی و کاریل باز هم خوش درخشیدند اما تجربه و زرنگی قلعه قوند پاسور تیم قزوین و حملات مهدی رضایی و توپ گیری های دیدنی ابوالفضل قلی پور پیروزی را از چنگ تیم جوان راهیاب در آورد. 


بازی هورسان رامسر و شهداب یزد با برتری سه بر صفر شهدابی ها به پایان رسید تیم هورسان تلاش زیادی توسط دو بازیکن برزیلی خودکرده بود اما با بازیگردانی مهدی مهدوی و آبشارهای قدرتی سلیم چپرلی و میکائیل تاجر اجازه قدرت نمایی را به تیم رامسری نداد. در تیم شهداب آراجو سرعتی زن برزیلی که جایگزین رضا عابدین شده بود بسیار امیدوار کننده و پر ثمر ظاهر شد و رگه های از والیبال سرزمین قهوه را به نمایش قرار داد. 


به این ترتیب فردا به استقبال هفته سیزدهم می رویم تیم فولاد سپاهان با سایپا، شهرداری گنبد با شهرداری ورامین، لبنیات هراز با شهرداری قزوین، پیکان با هورسان، آذرباتری با راهیاب و سر انجام شهداب با خاتم نوید مسابقات متوازنی را می دهند که هر یک از آنها می تواند نقطه عطفی باشد ولی آنچه که جای تعجب دارد اینکه نمایندگان باشگاه های اغلب حاضر نشدند دو بازی باقیمانده از هفته چهاردهم را روزهای سه ششنبه و پنج شنبه این هفته را انجام بدهند و قال قضیه نیم فصل کنده شود در این شرایط سخت کرونایی رفت و آمدها و اسکان گرفتن ها بسیار مخاطره برانگیز است.


ترین های هفته:
پاسور ها: امیر حسینی ( سایپا)، فردین قلعه قوند(شهرداری قزوین)، علی رمضانی(هراز)
سرعتی ها: مهران فیض(شهرداری ارومیه)، ویکتور آراجو( شهداب)
قدرتی ها: جواد معنوی نژاد(سایپا)، جاوید اسماعیل نژاد( آذر باتری)، سلیم چپرلی(شهداب)
قطر پاسور: رضا قراء(هراز)، امین اسماعیل نژاد(سایپا)، مهدی رضایی(شهرداری قزوین)  
لیبروها: ابوالفضل قلی پور(قزوین)، محمدرضا موذن( سایپا)، محمدرضا حضرتپور(شهرداری ارومیه)
تیم هفته: سایپا
مربی هفته: مصطفی کارخانه با تقدیر از بهروز عطایی و ساسان خداپرست
بازیکن هفته: محمد جواد معنوی نژاد
چهره هفته: امیر حسینی
پدیده هفته: امیر محمد حیدری زاد(آذرباتری)، عرفان جلالی نژاد(هراز)، 
امتیاز آور هفته: جاوید اسماعیل نژاد با 25 امتیاز
داور هفته: احمد سرمست (دارو اول)، حامد آقا براری( داور دوم)

نویسنده: جمشید حمیدی