سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
70 رای برای تایید اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال؛

سلطانی فر: به خاطر فوتبال کوتاه آمدم

۷۰ نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با اصلاح و تدوین اساسنامه جدید این فدراسیون موافقت کردند. بهاروند سرپرست فدراسیون تاکید کرد ملاک برگزاری انتخابات فوتبال همین اساسنامه است.

۷۰ نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با اصلاح و تدوین اساسنامه جدید این فدراسیون موافقت کردند. بهاروند سرپرست فدراسیون تاکید کرد ملاک برگزاری انتخابات فوتبال همین اساسنامه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، جلسه مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز شنبه به صورت آنلاین آغاز شد. اعضای مجمع به صورت آنلاین در این مجمع حاضر شدند و مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و مهدی علی نژاد معاون وزیر و جمعی از اعضای هیات رئیسه حضور داشتند.

تصویب اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال مهمترین دستورالعمل جلسه مجمع امروز بود که در نهایت با ۷۰ رای از ۷۳ عضو آنلاین، به تصویب رسید.

سلطانی فر در این مجمع گفت: امروز یک روز به یادماندنی در تاریخ ورزش و فوتبال کشور است. روزی که با مصوبه مجمع، اساسنامه‌ای که سال‌های سال روی آن بحث بود و فراز و نشیب بود تا این اساسنامه مطابق فیفا و AFC و قوانین داخلی باشد.

وی افزود: امیدواریم در طول سال‌ها و رویدادهای آینده، با استفاده از این سند مهم روزهای بهتری را در فوتبال کشور ببینیم. فوتبال در سال‌های گذشته روزهای روشنی داشته است که بخشی از این موفقیت‌ها در کلیپی که نمایش داده شد، آمده بود. شاید بخشی از آن هم به تصویر کشیده نشد. امروز سالگرد تاریخی صعود به جام جهانی در دیدار با استرالیا است. صعودهای ما اغلب با اما و اگر و در پلی آف بود اما صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در فاصله دو بازی مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی با اقتدار صورت گرفت.


سلطانی فر یادآور شد: امیدواریم با انتخاباتی که بعد از تصویب اساسنامه برگزار می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان انتخابات خوب را برگزار کنیم و مجمع، رئیس و هیات رئیسه جدید فدراسیون با رفع مشکلات و نقاط ضعف موفقیت‌هایش را استمرار ببخشد.

وزیر ورزش تاکید کرد: چند نکته راجع به اساسنامه است که باید توضیح بدهم. در تطبیق و تدوین اساسنامه تلاش‌های زیادی از سوی کارشناسان انجام شد. اساسنامه جدید چند ویژگی دارد. تعداد نفرات بیشتری در مجمع حضور خواهند داشت و فوتبالی‌های بیشتری در مجمع هستند. این کمک می‌کند از نظرات افراد مطلع بیشتری استفاده کنیم. برای حضور در هیات رئیسه و کاندیداتوری ریاست شانس بیشتری برای افراد در نظر گرفته شده است. شرایط خیلی خوبی در اساسنامه پیش بینی شده است که با تصویبش، ملاک عمل برای فعالیت‌های آینده خواهد بود.

وی با اشاره به حذف نقش و رای وزیر در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: بحث حضور وزیر ورزش در اساسنامه یکی از مباحث پرچالش در گذشته بود. اگر نگاهی به اتفاقات رخ داده بیندازیم متوجه می‌شویم تصمیم گیری در این مورد کمی سخت و پیچیده بود. بررسی دقیقی انجام دادم و به این نتیجه رسیدم شاید اگر پافشاری بیشتری - برای داشتن حق رای وزیر در مجمع- کنیم دچار محدودیت و چالش‌هایی شویم که به فوتبال و ورزش خدشه وارد کند. به همین دلیل به این نتیجه رسیدم کوتاه بیاییم. باوجود اینکه رای وزیر در مجمع فدراسیون حذف شد اما بیش از گذشته حمایت ما از فدراسیون و فوتبال کشور با حفظ استقلال ادامه خواهد یافت به این خاطر که بتوانیم با فوتبال شادی و شعف و عزت مردم را ببینیم.

نبی: وزیر ورزش با ذره بین فوتبال را رصد می‌کند

دبیر کل فدراسیون فوتبال بعد از صحبت‌های سلطانی فر تاکید کرد: از وزیر ورزش که با ذره بین اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند تشکر می‌کنم.

در ساعت ۱۱، نبی اعلام کرد از ۷۵ نفر عضو مجمع، ۷۳ نفر از اعضا آنلاین هستند. وی همچنین اشاره کرد که «آندره» نماینده فیفا و نمایندگان کنفدراسیون آسیا هم در این جلسه حضور دارند.

به گفته حسابرس، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پرداختی به کارلوس کی روش در پی پاداش سومی در جام ملت‌های آسیا در حساب‌ها ایجاد نشده است؛ همینطور مبلغ ۲۵۳ هزار یورو برای مارک ویلموتس. بحث تکراری ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم در گزارش حسابرس دیده می‌شد.

نکته جالب اینجاست که مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد این گزارش با رای مثبت ۶۴ عضو مجمع تایید شده است!

توضیحات خزانه دار و کاهش ۴۵ درصدی بودجه و درآمدها

در ادامه سلیمانی خزانه دار فدراسیون هم گزارش‌هایی را درباره پرونده‌های مالیاتی، سرمایه راکد و بدهی‌های فدراسیون در سال ۹۷ - ۹۸ ارائه داد.

سلیمانی گفت: بحث دعوای کی روش حل شده است. او ۵۰ درصد به فدراسیون تخفیف داد و مابقی اش حل شده است. درباره ویلموتس هم چون کارکرد او کامل نیامده بود در دفاتر ثبت نکرده بودیم اما در سال بعدی، بستانکاری ایشان ثبت شد. همچنین مطالباتمان را کامل از وزارت خارجه گرفته‌ایم و این مسائل حل شده اما در گزارش حسابرس دیده نشده بود. درباره ساختمان استقلال و پرسپولیس هم کار کارشناسی انجام شده و باید رقم مشخص شود.

خزانه دار فدراسیون فوتبال درباره بودجه این فدراسیون تاکید کرد: به خاطر کرونا مسابقات بین المللی خیلی کاهش داشت. پیش بینی ما بابت کمک‌های دریافتی حدود ۷۰ میلیارد تومان درآمد بود. سال قبل ۱۳۶ میلیارد تومان بود که ۴۵ درصد آن‌را کاهش دادیم هم به خاطر رویدادها و هم کاهش درآمدهای ناشی از برگزاری مسابقات. هزینه‌های عملیاتی را هم در سال مورد گزارش ۳۷ درصد کاهش دادیم. قبلاً ۱۱۵ میلیارد تومان بود اما در سال مورد رسیدگی پیش بینی کردیم ۷۲ میلیارد تومان هزینه داشته باشیم. به دلیل عدم دریافت مطالبات از فیفا و کنفدراسیون آسیا پیش بینی می‌کنیم در سال مدنظر، کسری بودجه داشته باشیم.


تایید اساسنامه با ۷۰ رای موافق

در ادامه مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون اعلام کرد اساسنامه جدید با ۷۰ رای موافق از سوی اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت. تعداد اعضای مجمع ۷۵ نفر است که به گفته نبی، ۷۳ نفر در جلسه امروز آنلاین بودند.

نبی گفت: بعد از رفع اشکالات نگارشی، اساسنامه منتشر و برای اعضای مجمع ارسال می‌شود. این تاکید فیفا و کنفدراسیون آسیا است و در این بخش هم دقت خواهیم داشت. از طریق فیزیکی و الکترونیکی اساسنامه را برای اعضا ارسال می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مجمع، اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی نبی به این شرح معرفی شدند:

کمیته بدوی

علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات

مهدی گردانی معاون کمیته بدوی انتخابات

غلامرضا شاه کرمی عضو کمیته بدوی انتخابات

حبیب الله حبیبی عضو علی البدل کمیته بدوی انتخابات

تقی سیاری عضو علی البدل کمیته بدوی انتخابات

کمیته استیناف

روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته استیناف انتخابات

مهدی پیروز رام معاون کمیته استیناف

احمد مومن عضو کمیته استیناف

حسین تقی پور عضو علی البدل کمیته استیناف

فریدون صادقی عضو علی البدل کمیته استیناف