شنبه یکم اردیبهشت ماه

الاهلی قهرمان فینال تمام مصری آفریقا شد

تیم الاهلی مصر در فینال لیگ قهرمانان آفریقا بر زمالک مصر پیروز شد و به عنوان قهرمان باشگاه‌های آفریقا به جام باشگاه‌های جهان 2020 راه یافت.

تیم الاهلی مصر در فینال لیگ قهرمانان آفریقا بر زمالک مصر پیروز شد و به عنوان قهرمان باشگاه‌های آفریقا به جام باشگاه‌های جهان 2020 راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، فینال لیگ قهرمانان آفریقا برای اولین بار در تاریخ خود شاهد حضور دو تیم از یک کشور این قاره در فینال بود: الاهلی و زمالک از مصر. در این دیدار الاهلی موفق شد با گل دیرهنگام محمد مجدی با نتیجه 2-1 پیروز شده و قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

 ابتدا الاهلی بود که در دقیقه 5 با گل عمرو السولیه از حریف پیش افتاد اما در همان نیمه اول در دقیقه 31 زمالک با گل شیکابالا کار را به تساوی کشاند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و در نیمه دوم هم بازی با همین نتیجه دنبال می‌شد اما در دقیقه 86 این محمد مجدی بود که گل پیروزی بخش الاهلی را به ثمر رساند.

الاهلی با این پیروزی برای نهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا شد تا رکورددار قهرمانی در این قاره باشد. پتیسو موسیمانه سرمربی اهل آفریقای جنوبی الاهلی هم به سومین مربی در تاریخ این قاره تبدیل شد که جام قهرمانی رقابتها را با دو باشگاه مختلف بدست آورد.

 الاهلی با این پیروزی به عنوان قهرمان آفریقا و نماینده این قاره در رقابتهای جام باشگاه‌های جهان سال 2020 شرکت خواهد کرد. در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، الاهلی مصر یکی از حریفان پرسپولیسی‌ها در جام باشگاه‌های جهان خواهد بود.