جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال از نگاهی دیگر؛

برای دور برگشت چه باید کرد؟!

مرحله دوم از مسابقات متمرکز لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور امروز به پایان می رسد اما تیم ها برای انجام دو مسابقه باقی مانده دیگر از دور رفت نیم فصل ناچار هستند به شهرهای خود برگردند تا روز 22 ماه جاری و احتمالا مسابقات مجتمعی دیگر در این باره با دو تن از مدیران عامل باشگاه های کشور گفت و گو کردیم.

مرحله دوم از مسابقات متمرکز لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور امروز به پایان می رسد اما تیم ها برای انجام دو مسابقه باقی مانده دیگر از دور رفت نیم فصل ناچار هستند به شهرهای خود برگردند تا روز 22 ماه جاری و احتمالا مسابقات مجتمعی دیگر در این باره با دو تن از مدیران عامل باشگاه های کشور گفت و گو کردیم.


میرحسینی: دوربرگشت با شیوه لیگ جهانی باشد
 عباسعلی میرحسینی مدیرعامل باشگاه شهداب یزد می گوید: ما برای ماندن و تداوم بازی ها مشکلی نداشتیم ولی ظاهرا دو سه تیم مخالف ادامه مسابقه بودند و ما هم به نظر جمع احترام می گذاریم به اعتقاد من مسابقات هفته های نهم تا سیزدهم در تهران خوب برگزار شد و وجود هتل های زیاد و سالن های مسابقات و داوران زبده باعث شده بود که مسابقات بدون مشکل برگزار شود فقط تنها ایرادی که می توان گرفت این بود که افرادی که مامور مسائل اجرایی مسابقات بودند چون از بین افراد ناشناخته و تقریبا غیر والیبالی برگزیده شده بودند گاهی حرمت پیشکسوتان و مربیان رعایت نشده است. این نکته را فدراسیون والیبال باید بداند که سرمایه های ورزش ما همین مربیان و پیشکسوتان هستند.
میرحسینی درباره این پرسش ما که آیا پدیده ای در این مسابقات مشاهده کرده است می گوید: دو جوان از تیم هراز آمل یعنی محمد کاظم غفاری و عرفان جلالی نژاد و نیز پشت خط زن تیم مریوان یعنی کاریل داداش آده بازیکنان ناشناخته ای بودند که نظرات ما را جلب کردند و چه خوب که این باشگاه ها به جوانان توجه دارند.
بازیکن و مربی سابق تیم ملی درباره مسابقات دور برگشت نیز می گوید: بهترین راهکار اتخاذ شیوه لیگ جهانی است یعنی تیم های شرکت کننده در چهار شهر به طور همزمان با هم بازی می کنند که باعث می شود هم توجه استانها به این ورزش جلب شود و هم اینکه شهرهایی مانند ارومیه ، یزد، اصفهان و حتی تبریز به عنوان یک شهر بی طرف می توانند میزبانی تیم ها را بر عهده بگیرند باید کمک کنیم که لیگ در این شرایط حساس کرونایی برگزار شود و بازیکنان و مربیان و داوران ما از طریق درآمد والیبال امرار معاش کنند.


رضایی: هر بازی 6 میلیون تومان برای چه؟!
پیمان رضایی مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی شهرداری ارومیه ابتدا درباره تغییر سرمربی تیم شهردار جوان توضیح داد و گفت: آقای رسول بنایی به خواسته خودش از سرمربیگری تیم کنار رفت و ما فردا جایگزین ایشان را معرفی خواهیم کرد. 
مهندس رضایی درباره ادامه لیگ برتر باشگاه های کشور نیز گفت: ما هیچ مشکلی برای ماندن در تهران و ادامه دو مسابقه باقیمانده نداشتیم اما اشکال اینجاست که سازمان رویدادهای فدراسیون فکر آخر را اول نمی کند وظیفه این بخش از فدراسیون برنامه ریزی برای همه هفته های لیگ برتر است و باید از هم اکنون برنامه های مرحله برگشت را اعلام کند اینکه گاهی اوقات به باشگاه ها بگویند که نمی شود یا خودتان برگزار کنید رفتاری حرفه ای نیست.
مدیرعامل باشگاه پرطرفدار شهرداری ارومیه درباره دیدارهای نیم فصل دوم نیز گفت: ما آمادگی میزبانی یک بخش از این رقابتها را داریم و برعکس تهران که برای هر مسابقه 6 میلیون تومان به عنوان دستمزد داوران و کرایه سالن از تیم های می گیرند ما دیناری از تیم ها نخواهیم گرفت و با اینکه بهترین هتل ها و سالن کشور را داریم معتقدیم از طریق پذیرش میزبانی رونق اقتصادی بخش های حمل و نقل و هتل ها را موجب خواهیم شد. اینکه برخی از آقایان فکر می کنند که همه اش باشگاه ها باید هزینه کنند فکر پیش برنده ای نیست در این برهه به ویژه فدراسیون والیبال باید در کاهش هزینه ها و کمک به باشگاه ها پیش قدم شود خوشبختانه آقای دکتر داور زنی فردی مدیر و حرفه ای است اما کارگزاران سازمان لیگ را چه عرض کنم؟! 

گفت و گو : جمشید حمیدی