پنجشنبه نهم فروردین ماه
تقدیر فدراسیون کشتی از 3 پیشکوت کشتی؛

دبیر: یکی از نشانه های قهرمانی کسب مدال است

کشتی گیران زیادی بوده اند که مدال نداشته اند اما در این رشته بسیار خوب بودند.

کشتی گیران زیادی بوده اند که مدال نداشته اند اما در این رشته بسیار خوب بودند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ مراسم تقدیر از 3 پیشکسوت کشتی کشور، صبح امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.  در این مراسم  علیرضا دبیر رئیس  فدراسیون کشتی از 3 پیشکسوت کشتی آقایان  سبحان روحی، حسین تورانیان و محمد اسماعیل زاده از پیشکسوتان قدیمی کشتی ایران تقدیر بعمل آمد. رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: پیش از این مشی بر این بود که هرکس مدال دارد پیشکسوت است و باید تجلیل بشود در صورتی که ما اگر قهرمانی را در چند بعد نگاه کنیم یکی از آن کسب مدال است ولی سجایای اخلاقی، مقبولیت اجتماعی و برخورد با خانواده از دیگر بعدهای یک قهرمان و پهلوان است.


وی ادامه داد: خیلی از کشتی گیران بوده اند که به دلیل حق خوری ها و بد آوردن ها بوده به حقشان نرسیدند و دستشان از مدال کوتاه ماند. متأسفانه در حال حاضر ملاک شرط پیشکسوت و قهرمان بودن شده است و من  اصلا این را قبول ندارم چرا خیلی ها مدال دارند اما اخلاق ندارند و این در هر رشته ای وجود دارد.


دبیر اظهار داشت: رویکرد فدراسیون این است که از پیشکسوتانی که زحمت کشیده اند چه با مدال و چه بی مدال قدردانی کنیم چراکه جمعی از پیشکسوتان ما که مدال ندارند، حقشان کسب مدال بوده است.


وی افزود: کسب مدال ملاک نیست، مگر مدال به آدم ارزش انسانی می دهد مهم شخصیت انسان است آقایان روحی، تورانیان و اسماعیل زاده هرکدام در ظاهر مدال جهانی ندارند ولی هرکدام چندین قهرمان جهان و المپیک را برده اند و هم سن های شما و حریفان شما می دانند که چقدر شما خوب بوده اید و برای مثال کامران قاسم پور الان حریف حسن یزدانی است اما حسن یزدانی یک سوپراستار است و اگر قاسم پور هم برود می تواند مدال کسب کند.