پنجشنبه نهم فروردین ماه

یوونتوس یا یووه پیرلو؟

به نظر می رسد با توجه به تساوی بد موقع یوونتوس در برابر بنونتو، اکنون آندره آ پیرلو بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد.

به نظر می رسد با توجه به تساوی بد موقع یوونتوس در برابر بنونتو، اکنون آندره آ پیرلو بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، یوونتوس نتوانست از سد بنونتو رده پانزدهمی عبور کند و با یک تساوی ناامید کننده در این مسابقه، در رده چهارم جای گرفت تا انتقادها از لیپی افزایش یابد.

از زمانی که پیرلو هدایت یوونتوس را برعهده گرفته، این تیم تنها یکبار و در لیگ قهرمانان اروپا در برابر بارسلونا متحمل شکست شده که آن هم به دلیل غیبت بازیکنان زیادی از جمله رونالدو که به کرونا مبتلا شده بود، به دست آمد.

بیانکونری در سری آ ایتالیا نیز همچنان به همراه میلان تنها تیم های بدون شکست ایتالیا هستند اما بازهم این مسئله باعث نمی شود که پیرلو با مربی های پیش از خودش مقایسه نشود.

اما مسئله ای که باعث انتقادها از پیرلو می شود، 5 تساوی است که او در سری آ و در مقابل تیم های بدست آورده که یوونتوس در سالهای گذشته در برابر بیشتر آنها، به سادگی به پیروزی می رسیده است. یووه با پیرلو در برابر تیم های بنونتو، کروتونه، هلاس ورونا و دو تیم پایتخت نشین رم و لاتزیو متوقف شده است که اگر دو مورد آخر را کنار بگذاریم، از یوونتوس انتظار می رفت در برابر 3 تیم نخست به راحتی به پیروزی برسد.
اما از دیگر نکات منفی تیم پیرلو، خط حمله نه چندان مقتدر تیم اوست. آنها از لحاظ آماری و قدرت خط آتش، هرگز در میان 3 تیم نخست سری آ قرار نگرفته اند.

در صورت مقایسه خط حمله تیم پیرلو در برابر تیم مائوریتسیو ساری سرمربی فصل گذشته یوونتوس، در واقع مشخص می شود که بین آنها اختلاف زیادی وجود ندارد. گلهای تیم در طول 90 دقیقه، تعداد شوت ها، شوت های درون چارچوب همه به یکدیگر نزدیک هستند تا اختلاف ناچیز باشد. در واقع، تنها آمار نرخ تبدیل شوت به گل در این فصل وضعیت بهتری نسبت به فصل گذشته دارد. این آمار مربوط به دیدارهای سری آ و لیگ قهرمانان اروپاست.
به طور کلی آماری که یوونتوس در این فصل از خود به ثبت رسانده، آمار ویژه ای نیست. آنها در هیچ آیتمی نسبت به سایر تیم های سری آ پیشگام نیستند. در بعضی موارد از جمله سرعت حمله تعیین شده توسط میلان و اینتر فاصله دارند. 


اما آنچه ثابت می کند این است که مشکلات حمله ای وجود داشته است که قبل از پیرلو شروع به تیز شدن کرده است. علاوه بر این ، تعداد فعلی فقط در دو مرد فوق العاده قابل اعتماد است. کریستیانو رونالدو و آلوارو موراتا.
در میان بهترین گلزنان یوونتوس در این فصل، کریستیانو رونالدو با 9 گل بهترین گلزن بیانکونری است و پس از او آلوارو موراتا حضور دارد که در تمامی رقابت ها 8 گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است.

نکته منفی در مورد تیم پیرلو این است که پس از دو مهاجمش، تنها دژان کولوسفسکی با 2 گل زده قرار دارد و سایر بازیکنان این تیم تنها یک گل به ثمر رسانده اند. علی رغم تمام بازسازی های این تیم، آنها به رونالدو بسیار متکی هستند و سایر مهاجمان این تیم از جمله فدریکو کیزا هنوز در این تیم راه نیفتاده است. در حالی که پائولو دیبالا در حال حاضر سایه ای از خود سابقش به نظر می رسد.