پنجشنبه نهم فروردین ماه
تکلیف فدراسیون پزشکی چه خواهد شد؛

خسارت های تاخیر انتخابات فدراسیون ها

وقتی دو و نیم میلیون مخاطب پزشکی ورزشی به پانصد میلیون تقلیل پیدا می کند!

وقتی دو و نیم میلیون مخاطب پزشکی ورزشی به پانصد میلیون تقلیل پیدا می کند!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ دوره سرپرستی فدراسیون پزشکی از یک سال فراتر رفت. یک سالی که طی آن دو سرپرست برای این فدراسیون تعیین شد اما بلاتکیفی این مجموعه همچنان ادامه دارد. البته این تنها فدراسیون پزشکی ورزشی نیست که دوران طولانی مدت  بلاتکلیفی و سرگردانی را سپری می کند بلکه چند فدراسیون دیگر با سرنوشت مشابه دست به گریبانند. اتومبیلرانی، شطرنج، اسکی و...
وزارت ورزش مستمسکی به نام کرونا را دلیل تعویق انتخابات فدراسیون ها عنوان می کند اما در عین حال برگزاری مسابقات لیگ کشتی را که طی آن ورزشکاران رودر روی هم و نفس تو نفس  با هم مبارزه می کنند خطرناک نمی داند! معلوم نیست کدام را باید باور کرد و پذیرفت، آیا نشستن با فاصله اعضای مجمع و دست باز آنها جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای اینکه تکلیف یک فدراسیون را مشخص کنند خطر ناک  است یا برگزاری مسابقاتی که تاخیر آن کمترین تاثیری در روند امور اجرایی و اداری ندارد؟
دو میلیون و پانصد هزار عضو فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۸ براثر ندانم کاری و بلاتکلیفی به پانصد هزار نفر تقلیل پیدا کرده و میلیاردها تومان در آمدی که می توانست از این طریق به پیکره ورزش تزریق شود دود شده و به هوا رفته چون آقایان به بهانه کرونا جلسه دوساعته  حضور ۴۰- ۵۰ نفر اعضای مجمع را خطرناک می دانند! این چه وزارتخانه ای است که بلاتکلیفی یک فدراسیون با میلیون ها مخاطب برای او اهمیتی ندارد اما به ظاهر برای حضور معدودی تحت عنوان اعضای مجمع اهمیت قائل است !  مگر اینکه بپذیریم پشت این ادعاها و تاخیر در برگزاری انتخابات اهداف دیگری  وجود داشته باشد.
هیچ کجای دنیا مرسوم نیست فدراسیون های ورزشی تا یک سال بلا تکلیف و بدون رییس باشند.‌مطابق آیین نامه انتخابات فدراسیون ها هم که خود وزارت ورزش تنظیم کرده قرار بر برگزاری انتخابات فدراسیون ها قبل از پایان ۶ ماه دوره سرپرستی است اما گویا خود آقایان نیز پایبند آیین نامه ای نیستند که نسبت به اجرای آن تعهد دارند. ‌ کیست که نداند بلا تکلیفی فدراسیون ها چه خسارات هنگفتی به زیر ساخت ها و برنامه ریزی فدراسیون ها وارد می کند.  وظیفه سرپرستان صرفا اداره امور جاری و برگزاری مجمع برای تعیین رییس قانونی است.‌بر همین اساس حداقل خسارت طولانی شدن انتخابات فدراسیون ها، تاخیر در پی گیری برنامه های بلند مدت و بی توجهی به انجام امور زیر بنایی را به همراه دارد؛ بگذریم از اینکه فدراسیونی چون پزشکی ورزشی به سبب عدم سیاستگذاری و فرصت سازی در اوضاع کرونایی دهها میلیارد متضرر می شود.  در چنین شرایطی فعلا چاره ای ندارند جز اینکه ۶۰ میلیارد تومان اندوخته ای که زمان ریاست دکتر نوروزی فراهم شده بود تا بیمارستان تخصصی ورزش راه اندازی شود در دوران رکود فعلی صرف هزینه های فدراسیون مذکور شود.

نویسنده: احمد دباغ