جمعه دهم فروردین ماه

گلزن ندارد،گلزن دارد

سه گل برای پرسپولیس هم کافی بود وهم کم، اما مهم تعداد گل نبود، مهم آن بود که یحیی به دنبال تیمی است که باید در فینال آسیا دیده شود.

سه گل برای پرسپولیس هم کافی بود وهم کم، اما مهم تعداد گل نبود، مهم آن بود که یحیی به دنبال تیمی است که باید در فینال آسیا دیده شود.


آزمون یحیی مثبت جواب داد. یحیی به تیمی دست یافته که همه حرکاتش بوی گل می دهد.
تیم یحیی تا قبل دیدار با شهر خودرو گل نزن ترین تیم بود. اما در برابر شهر خودرو به گلزن ترین تیم تبدیل شد.این شیوه بی جهت پدیدار نشد. یحیی که از آن دست مربیان صاحب سبک به شمار می آید درشرایطی که تیمش فاقد یک مهاجم گلزن ششدانگ است، پرسپولیس را به گلزن ترین تیم تبدیل کرده است.تغییر سبک بازی پرسپولیس شرایطی را فراهم ساخته تا تیمی مانند شهر خودرو به راحتی مثل آب خوردن تسلیم شود.در تاکتیک تیمی یحیی روش ارسال از کناره ها کمترین زمان را به خود اختصاص داده است. منهای گلی که سید جلال ردر پی یک ضربه ایستگاهی و باسر نواخته شد، دوگل دیگر از عمق حریف طراحی شد. 
ارسال پاس های عمقی که در این میان اصل حمایت و ایجاد مربع های گوناگون در طول باز مشهود بود، پرسپولیس را به اتشفشان تبدیل کرد.این تیم برای عبور از تیم های شرق آسیا در فینال آسیا باید به پاس درعمق و ایجاد پاس های قطری و پرس از جلو وایجاد مربع ومثلث در غالب حمایت از مرد پا به توپ  واصل توپ گیری توجه کند که پرسپولیس با ایجاد تحول تاکتیکی در برابر شهر خودرو به خوبی از عهده آن بر امد. 


نویسنده: اکبر عزیزی