جمعه دهم فروردین ماه

مربی تیم کشتی رعد پدافند: سرتیم ما را بریدند

تا حالا چنین داوری های ضعیفی در لیگ کشتی ندیده بودم. قضاوت هابه معنی واقعی کلمه افتضاح بود.

تا حالا چنین داوری های ضعیفی در لیگ کشتی ندیده بودم. قضاوت هابه معنی واقعی کلمه افتضاح بود.


مربی تیم کشتی رعد پدافند در اعتراض به ناداوری های مرحله برگشت مسابقات لیگ کشتی به خبرنگار البرزورزشی گفت: نمی دانم چرا چنین داوران ضعیفی را برای قضاوت در مرحله حساس دور برگشت لیگ کشتی گذاشته بودند. در این رابطه به امامی اعتراض کردم که چرا داوران ضعیف برای این مسابقات گذاشته شده اند اما ایشان گفت من کاره ای نیستم! در حالی که انتظار می رفت ضمن قبول نقدها به نوعی بی تجربگی های کمیته داوران را پوشش می داد.
مهدی مشمع چیان افزود: کشتی گیر ما از سوی حریف آسیب دیده بود و سعی داشت داور را متوجه آسیب دیدگی خود کند اما داور مسابقه توجه  نداشت در صورتی که باید پزشک را فرا می خواند تا کشتی گیر آسیب دیده را معاینه کند. بعدا که او را بردیم نزد پزشک انگشتش در رفته بود و پزشک جا انداخت اما جرات نکرد گزارش کند! به اعتقاد من کشتی گیر سینا صنعت باید دیسکالیفه می شد چون با پیچاندن انگشت ورزشکار ما مرتکب خطا شده بود. حق ما بود که به مرحله بعدی لیگ صعود کنیماما داوران سرمان را بریدند.
وی ادامه داد: برگزاری لیگ به این شکل دردی را دوا نمی کند. این ها سال دیگر هم می خواهند لیگ برگزارکنند؟ متاسفانه به نظر می رسد طرفدار تیم های متمول هستند.  معلوم نیست در چنین شرایطی چرا از دیگر تیم ها دعوت می کنند تا در لیگ حضور داشته باشند؟ مسابقات را با ۴ تیم پولدار برگزار کنند خیال خودشان و دیگران را راحت کنند. لازم نیست دیگران دنبال کشتی گیر بروند و برای جمع کردن تیم هزار خون دل بخورند.خواستیم موضوع را به رییس فدراسیون گزارش کنیم که متاسفانه ایشان در سالن حضور نداشت! با این وضعیت چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان کادر فنی تیم رعد پدافند از کمیته داوران فدراسیون گله داریم و اعلام می کنیم چیدمان داوری دوره برگشت لیگ نادرست بود. چرا باید به خاطر دلجویی از کسانی که نسبت به عدم دریافت حق الزحمه خودشان معترض بودند سوت به دست شان می دادید؟ قول می دهم دوره نیمه نهایی و نهایی هیچ کدام از این داوران قضاوت نخواهند کرد. اصلا چرا باید سه تیم خوزستان در یک گروه قرار گیرند؟ کشتی گیران ما برنده واقعی مسابقه با سینا صنعت بودند همان طور که فولاد اکسین را برده بودیم.‌ آنها دیشب با چشم گریان به خانه های خودشان رفتند. باور کنید برخی از خبرنگاران و کارشناسان خیلی بهتر از مدعیان داوری از چند و چون لیگ، مسابقات و داوری ها اطلاع دارند و حقایق را بیان می کنند آنها هم از برگزاری لیگ به این شکل ناراحتند.
لازم به ذکر است در راستای بررسی موضوع و بیان دیدگاههای دو طرف ماجرا طی تماس با محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی خواهان توضیحات وی در رابطه با اعتراض کادر فنی و سرپرست تیم رعد پدافند و ضعف داوری ها شدیم که ایشان به هر دلیل از پاسخگویی به ما خودداری کرد!


نویسنده: احمد دباغ