جمعه دهم فروردین ماه
و حالا جایزه ای دیگر...

جایزه پای طلایی از آن رونالدو شد

اگرچه مربی مطرح پرتغالی یعنی کی روش ناکام ماند اما فوتبال پرتغال پر از استعدادهای درخشان بود و است از اوه زبیو گرفته تا لوییس فیگو که دنیا در مقابل هنر و مهارت آنها سر تحسین فرود آورده است اما رونالدو ستاره ای فروزان و تابناک دیگری است که جایزه پشت جایزه را به خود اختصاص می دهد

اگرچه مربی مطرح پرتغالی یعنی کی روش ناکام ماند اما فوتبال پرتغال پر از استعدادهای درخشان بود و است از اوه زبیو گرفته تا لوییس فیگو که دنیا در مقابل هنر و مهارت آنها سر تحسین فرود آورده است اما رونالدو ستاره ای فروزان و تابناک دیگری است که جایزه پشت جایزه را به خود اختصاص می دهد. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، کریستیانو رونالدو به عنوان برنده هجدهمین جایزه سالانه پای طلایی شد و برای تصاحب این جایزه رقبایی مانند لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح را شکست داد.

«پای طلایی» یک مراسم سالانه بین‌المللی است که در آن 10 نفر به عنوان بهترین‌های فوتبال جهان انتخاب می‌شوند و در نهایت یکی از آنها با آرای عموم مردم به عنوان برنده نهایی معرفی می‌شود. برنده این جایزه طی مراسمی خاص در سواحل موناکو، پاهای خود را در یک قالب می‌گذارد تا رد پای او روی یک سطح طلایی رنگ نقش ببندد.

سال گذشته این جایزه به لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید رسید و پیش از آن هم ستاره‌هایی مانند فرانچسکو توتی، پاول ندود، رونالدو نازاریو، رونالدینیو، زلاتان ابراهیموویچ، ایکر کاسیاس، آندرس اینیستا و ساموئل اتوئو این جایزه را کسب کردند.

رونالدو برای کسب جایزه پای طلایی امسال رقبایی مانند مسی، لواندوفسکی، جورجو کیه‌لینی، نیمار، سرخیو راموس، سرخیو آگوئرو، جرارد پیکه، محمد صلاح و آرتورو ویدال داشت.

علاوه بر رونالدو رئیس یوونتوس آندره‌آ آنیِلی هم به عنوان اولین برنده جایزه پای طلای پرستیژ (جایزه‌ای در رده مدیران فوتبال) از سوی یک کمیسیون از نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی انتخاب شد.