پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا؛

نوروزی: لیگ متمرکز حتی یک کرونایی هم نداشت

دو هفته ای که مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به صورت متمرکز برگزار شد خوشبختانه حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین بازیکنان و مربیان اعلام نشده است.

دو هفته ای که مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به صورت متمرکز برگزار شد خوشبختانه حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین بازیکنان و مربیان اعلام نشده است.


دکتر غلامرضا نوروزی رئیس سابق فدراسیون پزشکی و عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون آسیا در گفت و گو با البرزورزشی ضمن اعلام این خبر افزود: اینکه مسابقات در تهران برگزار شود یا شهرستان ها خودم تهران را ترجیح می دهم چرا که تیم ها حداکثر با یک پرواز به پایتخت می رسند و در این برهه مهم کم شدن تردد و تعداد مسافرت ها است.
دکتر نوروزی که حدود 25 سال پیش تاکنون پزشک فدراسیون جهانی والیبال است درباره این پرسش که آیا ضرورت دارد که حتما مسابقات را برگزار کنیم گفت: به هر حال تیم ها و بازیکنان با هم قرارداد امضا کرده بودند و بحث اشتغال ورزشکاران هم در میان بوده است بنابراین شاید نتوانیم پروتکل ها را صدر در صد رعایت کنیم اما اعتقاد داریم که فدراسیون والیبال هر کاری که در توانش بود انجام داد تا از تعداد مبتلایان کاسته شده و رقابتها در بهترین شرایط ممکنه برگزا شود.
وی درباره مصدومیت مجتبی میرزا جانپور بازیکن قدرتی تیم والیبال نیز گفت: چون در فدراسیون پزشکی نیستم دقیقا در جریان شیوه مداوای ایشان قرار ندارم اما شنیده ام که جراحی موفقیت آمیزی داشته است.
نوروزی درباره عدم برگزاری انتخابات فدراسیون پزشکی نیز گفت: متاسفانه شرایط مناسب نیست و به حتم وزارت ورزش دنبال موقعیت مناسبی است تا این انتخابات را برگزار کند و من هم یکی از نامزدهای احراز این سمت هستم .
عضو کمیته ملی کنفدراسیون آسیا درباره این نکته که آیا شانس عضویت در کمیته پزشکی فدراسیون جهانی والیبال را دارد گفت: رئیس پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا آقای سری فور مسئولیت امور اجرایی کنفدراسیون آسیا را هم برعهده دارد و برای عضویت در فدراسیون جهانی هم باید ایشان کاندیدها را معرفی کند.

گفت  و گو: جمشید حمیدی