پنجشنبه نهم فروردین ماه

محمدحسین ملاح: کشتی در گلستان افت کرده است

رئیس هیأت کشتی استان گلستان در مورد سفر رئیس فدراسیون کشتی به این استان گلستان گفت: واقعا بهتر از این نمی شد، این سفر با انگیزه و هدف خوبی از سوی آقای دبیر انجام شد و دقیقا مواردی که همه دوست داشتیم مطرح بشود و جلساتی که باید برگزار می شد به انجام رسید و حضور ایشان یک نیاز اساسی بود.

رئیس هیأت کشتی استان گلستان در مورد سفر رئیس فدراسیون کشتی به این استان گلستان گفت: واقعا بهتر از این نمی شد، این سفر با انگیزه و هدف خوبی از سوی آقای دبیر انجام شد و دقیقا مواردی که همه دوست داشتیم مطرح بشود و جلساتی که باید برگزار می شد به انجام رسید و حضور ایشان یک نیاز اساسی بود.


ملاح ادامه داد: وقتی آیت اله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه گرگان که جایگاه بالایی از نظر معنوی در استان دارند با تمامی مسائل مهمی که گلستان دارد، کشتی را نیز یکی از دغدغه های خود می داند، بسیار خوب و ارزنده است و نشان می دهد که همه متوجه این شده اند که کشتی در استان گلستان افت کرده و نیاز به حمایت ویژه دارد.


ملاح در مورد جلسات برگزار شده توسط رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: سفر بسیار فشرده ای انجام شد، از بدو ورود رئیس فدراسیون کشتی به استان جلسات ما آغاز شد و تقریبا بالای 10 جلسه ی کاری بسیار خوب داشتیم که از جمله آن ها جلسه با امام جمعه، استاندار، نمایندگان استان، اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری، مسئولان آموزش و پرورش، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداران و مسئولان شهرستان های استان بود و در هر جلسه نیز آقای دبیر مشکلات و مسائل روز کشتی را بیان می کردند و از نکات مثبت این جلسات استقبال تمامی مسئولین برای کمک کردن به کشتی استان بود.


وی افزود: به طور مثال جلسه با مدیرکل آموزش و پرورش با تمامی کارکنان قسمت ها برگزار شد و تصمیمات خوبی برای راه اندازی کشتی دانش آموزی و اختصاص یک مکان بسیار خوب برای راه اندازی پایگاه قهرمانی و برگزاری تمرینات و استعدادیابی بود.


رئیس هیأت کشتی استان گلستان اظهار داشت: در این ده دوازده سالی که در کشتی استان حضور دارم با چندین رئیس فدراسیون کار کردم اما برای اولین بار بود که یک رئیس فدراسیون در استان حضور پیدا کرد و با تمامی مسئولان استانی در مورد حمایت از کشتی استان گفت و گو کرد و قول های خوبی را نیز گرفت.


وی ادامه داد: رئیس فدراسیون همچنین جلسه ی خوبی را با روسای هیأت های کشتی ما و پیشکسوتان گلستان برگزار کرد و ما هر قهرمان و پیشکسوتی را که دعوت کردیم از جمله اویس ملاح، جلیل جهانشاهی، سید حسین حسینی، ابوطالبی، شربتی آمده بودند البته خیلی ها هم گله داشتند که چرا به آن ها اطلاع ندادیم ولی به واقع به دلیل فضا و شرایط خطرناک ویروس کرونا نمی توانستیم همه را در یک جا جمع کنیم.


ملاح با اشاره به جلسه ی رئیس فدراسیون با هیأت رئیسه کشتی استان گلستان گفت: جلسه ی بسیار خوبی برگزار شد، چراکه تمامی اعضای هیأت رئیسه ما از مسئولان رده بالای استان هستند و تاکنون نیز اگر کشتی گلستان توانسته به کار خود ادامه دهد مشارکت و همکاری همه جانبه این عزیزان بوده است اما بهرحال ما نیز یک بضاعتی داریم که در حد کشتی استان نیست و قطعا برای تحول در کشتی استان نیازمند حضور تمامی دستگاه ها و نهادها است.


وی افزود: البته آقای دبیر با جلساتی که برگزار کردند قول های خوبی گرفتند و همه را پای کار آوردند اما این هنر، عرضه و تلاش ما است که بتوانیم آن ها را پیگیری کنیم تا به سرانجام برسد. ما باید حتما یک تیم در لیگ برتر کشتی داشته باشیم، خانه کشتی مناسب و پایگاه قهرمانی داشته باشیم و بتوانیم از امکانات سایر دستگاه ها نیز استفاده کنیم. بهرحال وقتی شخص رئیس فدراسیون پای کار می آید، مسئولان استانی نیز حمایت بیشتری می کنند و اهمیت بیشتری می دهند و کار هیأت کشتی راحت تر پیش می رود.


رئیس هیأت کشتی استان گلستان در مورد ساخت خانه کشتی و پایگاه قهرمانی برای کشتی استان تصریح کرد: اگر ما یک خانه کشتی مجهز، دارای خوابگاه و سالن تمرین داشته باشیم می توانیم میزبان مسابقات کشوری و اردوهای تیم های ملی باشیم و خود این کار به رشد کشتی در استان کمک بسیار زیادی می کند، البته در سفر رئیس فدارسیون به استان قول دادند که یک زمین در منطقه ی خوب شهر گرگان در اختیار ما بگذارند تا ما بتوانیم با دریافت حمایت های سایر دستگاه ها یک پایگاه قهرمانی مجهز برای استان احداث کنیم و از فدراسیون کشتی هم می خواهم در این راه ما را حمایت کند.


وی در مورد لزوم تیم داری استان در لیگ گفت: یکی از مشکلات کشتی گیران همه ی کشور منبع درآمد مالی و شغل است، بهرحال لیگ می تواند کمک به کشتی گیران کند و کشتی گیران نیز وقتی ببیند که در لیگ دارای منفعتی می شوند بیشتر تلاش می کنند و اگر ما یک تیم در استان داشته باشیم قطعا انگیزه کشتی گیران نیز بسیار بیشتر می شود، چراکه همین کشتی گیرانی که الان در کشتی استان مطرح هستند از حضور در لیگ توانستند خود را ارتقاء دهند.


ملاح در مورد دیگر مسائل پیگیری شده در سفر رئیس فدراسیون کشتی به استان گفت: در بحث اشتغال و بیکاری چند تن از قهرمانان ما کار را پیگیری کردند، ما پیش از این نامه ای به استانداری زده بودیم که قرار شد فدراسیون نیز نامه نگاری ها و پیگیری های لازم را در این زمینه بعمل آورد.


وی ادامه داد: همچنین مسئولان اداره کل ورزش و جوانان نیز متوجه شدند که باید کشتی را ویژه ببینند و کمک های بهتر و بیشتری به این رشته در شهرستان های استان انجام دهند و کلا برگزاری جلسات باعث شد که آن ها در جریان تمامی مشکلات کشتی قرار بگیرند.


رئیس هیأت کشتی استان در مورد جنبه ی تبلیغاتی سفر رئیس فدراسیون کشتی به استان گفت: در این دو روز تمامی رسانه ها و مطبوعات کشتی را گزارش می کردند و حتی آقای دبیر به صورت زنده در برنامه نگارستان سیمای استان حضور داشت که خود اینکار نشان می دهد که کشتی رشته ی مورد توجه رسانه ها هست و باعث جذب مخاطب خواهد شد.


ملاح با اشاره به دیدار رئیس فدراسیون کشتی با 3 تن از نمایندگان استان گفت: البته سایر نمایندگان به دلیل مسائل کاری در استان حضور نداشتند اما دیدار با آقایان منتظری، نوروزی و سنگدوینی بسیار سازنده بود و نمایندگان محترم مردم استان حتی قول دادند که در ردیف بودجه برای کشتی ویژه نگاه کنند و این ها همه با رایزنی و جلسات و پیگیری بدست می آید.


وی ادامه داد: اگر از اعتبارات ملی کشور یک ردیف بودجه برای ورزش اول درست کنند و اگر پول خوبی بدهند دست فدراسیون باز می شود تا به استان ها هم کمک کند و در این شرایط سخت اقتصادی به حضور کشتی گیران و مربیان در باشگاه ها کمک بیشتری بشود. البته قرار است که بنده به همراه تمامی نمایندگان استان جلسه ای را با رئیس فدراسیون در محل فدراسیون کشتی برای بررسی مشکلات کشتی در گلستان برگزار کنیم.


ملاح گفت: باید بگویم که در حال حاضر کشتی در گلستان افت کرده است اما در کل همه قبول کردند که استعداد در استان ما بالقوه است و علاقمندی و ظرفیت برای انجام کار است و همه پای کار آمدند تا کشتی گلستان به روزهای اوج خود بازگردد اما این را نیز باید بگویم که در حال حاضر انگیزه کم شده و کشتی گیران فقط در سطح قهرمانی استان کار می کنند و همه رقیبان خود را می شناسند و اگر بتوانیم انگیزه لازم را با برگزاری مسابقات لیگ و تأمین شغل به آن ها بدهیم این کار می تواند باعث رشد آن ها شود. و باید مسئولان شهرستان ها مجاب شوند که حمایت کنند چه از نظر مالی و چه از نظر امکانات تا هیأت های شهرستان های ما نیز فعالیت بهتری داشته باشند.


وی افزود: با توجه به حضور رئیس فدراسیون باعث شد که یک ارتباط با فرماندار، اداره ورزش، هیأت کشتی و نماینده آن شهرستان ها برقرار کنیم که بتوانند حمایت لازم را داشته باشند و خودشان آورده باشند تا به کشتی آن شهر کمک شود.


رئیس هیأت کشتی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: همه گفتند که این کار شدنی است چراکه استان پتانسیل لازم را برای بازگشت به گذشته خوب خود دارد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا کار به خوبی پیش برود و اگر کشتی گیران ما بتوانند در استانداردهای بالا تمرین کنند و خودشان را نشان دهند و سهمی از تیم ملی داشته باشند در نهایت  به کشتی کشور کمک خواهد شد.