پنجشنبه نهم فروردین ماه

هیات بلند پایه ورزش قطر از موزه ملی ورزش دیدار کردند

هیات بلند پایه ورزش قطر بعد از نشست با مسئولان کیمته ملی المپیک و وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک با حضور در کمیته با دکتر سید رضا صالحی امیری دیدار و گفت و گو کردند.

هیات بلند پایه ورزش قطر بعد از نشست با مسئولان کیمته ملی المپیک و وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک با حضور در کمیته با دکتر سید رضا صالحی امیری دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این دیدار دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به مسئولین ورزش قطر ابراز داشت: رابطه دو کشور ایران و قطر  همواره محترمانه بوده و همسایگان خوبی برای هم بوده اند. در بعد ورزشی نیز این ارتباط باید گسترده تر گردد که در همین راستا پیشنهاد دارم با امضای یک تفاهم نامه در سه بخش، همکاری ها را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای مشترک ورزشی اولین پیشنهاد من است  در برخی رشته ها ما و در برخی رشته ها شما سرآمد هستید که می توانیم در این رشته ها با توجه به ظرفیت چهارفصل بودن ایران اردوهای مشترکی برگزار کرده و باعث رشد و اعتلای ورزش یکدیگرشویم.مورد بعدی تبادل مربیان خوب، قوی و کارآمد است تا بتوانند تجربیات خود را در اختیار ورزشکاران دو کشور قرار دهند.
صالحی امیری تصریح کرد:برگزاری کلاس و دوره های آموزشی مشترک نیز آخرین پیشنهاد من است تا بتوانیم از ظرفیت اساتید و دانشگاه های ‌یکدیگر برای رشد و پیشرفت یکدیگر استفاده کنیم.
سپس  دبیر کل کمیته ملی المپیک قطر نیز ضمن قدردانی از میزبانی خوب ایران گفت: جا دارد در ابتدای صحبتهایم سلام‌ امیر قطر را به دکتر صالحی امیری و دیگر دوستان برسانم.امیدوارم بزودی و  در شرایط بهتر بتوانیم همدیگر را ملاقات کنیم. قطر تجربیات بزرگی در زمینه برگزاری رویدادهای تک رشته‌ای و چند رشته ای دارد که با توجه به زیر ساخت‌های خوب و متخصصان امر آماده هر نوع میزبانی از اردوها، تورنمنت ها و مسابقات مشترک می باشد.
وی یادآور شد: خوشحالیم که امیر قطر پشتیبانی کامل خود را  از پیشنهاد میزبانی بازیهای آسیایی 2030 اعلام کرده  و بایستی در کنار هم دست در دست هم برای ارائه همکاری های متقابل تلاش کنیم و از پیشنهاد خوب تفاهم نامه ورزشی چه کلی و چه بین فدراسیونهای مختلف ورزشی دو کشور استقبال می کنیم.
همچنین هیات بلند پایه دوازده نفره ورزش قطر پس از ورود به کمتیه ملی المپیک از موزه ملی ورزش المپیک پارالمپیک دیدن کردند.