پنجشنبه نهم فروردین ماه

عسگری : از مصلایی پور بعنوان یک داور آینده دار حمایت می کنیم

سید جلال عسگری:دبیر فدراسیون کشتی رقابت های لیگ با برنامه ریزی خوبی در حال برگزاری است.

سید جلال عسگری:دبیر فدراسیون کشتی رقابت های لیگ با برنامه ریزی خوبی در حال برگزاری است


سید جلال عسگری گفت: رقابت های لیگ برتر کشتی جام یادگار امام (ره) با برنامه ریزی خوبی در حال برگزاری است.


سیدجلال عسگری  با بیان این مطلب افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چندماهه کشتی در کشور، فدراسیون کشتی به دنبال این بود که با تمهیداتی دوباره جان دوباره ای به کشتی بدهد و به همین دلیل با رایزنی هایی که با وزارت بهداشت انجام شد و ارائه پروتکل های بهداشتی توانستیم مجوز برگزاری رقابت های لیگ برتر را بگیریم.


وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات حفظ آمادگی نسبی قهرمانان کشتی، ایجاد منبع درآمد برای کشتی گیران و مربیان و همچنین بردن کشتی در خانه های مردم و علاقمندان به این رشته بود، ضمن اینکه می خواستیم ارزیابی نیز از ملی پوشان خود در این مسابقات داشته باشیم.


دبیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: خوشبختانه رقابت های لیگ با استقبال تیم ها روبرو شد و مسابقات با نظم و برنامه ریزی مناسبی در حال برگزاری است و فدراسیون در نظر دارد رقابت های نیمه نهایی و فینال مسابقات آزاد و فرنگی را هفته آینده با کیفیت خوبی برگزار کند.


عسگری در مورد نحوه قضاوت ها در لیگ برتر کشتی تصریح کرد: به جزء یکی دو مورد که به داوری ها اعتراض شد، مشکل خاصی نبود و گاهی اوقات اشباهات فردی در باز بینی داوری رخ می دهد که باید تلاش شود که از این دست اتفاقات نیافتد و یکی از اقدامات فدراسیون استفاده از گروه پروتست جدید با چند دوربین از زاویه های مختلف در ادامه مسابقات است.


وی در مورد نظر فدراسیون در مورد عملکرد کمیسیون داوران گفت: به منظور جوانگرایی و آینده نگری در داوری کشتی کشور، محمد مصلایی پور داور المپیکی کشورمان را بعنوان سرپرستی این کمیسیون منصوب کردیم چراکه عقیده داریم اگر قرار باشد نماینده ای از کشورمان بعنوان مدرس در داوری کشتی دنیا و اتحادیه جهانی داشته باشیم باید از داوران جوان و آینده دار حمایت های لازم را انجام دهیم و به نظر ما آقای مصلایی پور و سایر جوانان از این دست می تواند مانند داورانی که در گذشته در اتحادیه جهانی بعنوان مدرس و نماینده داشتیم، در داوری کشتی جهان موفق است.


دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: البته اقدامات خوبی در زمان ریاست آقای ناصر فروتن در کمیسیون داوران از جمله تهیه اپلیکیشن داوری، ارتقاء حق الزحمه داوری، نحوه ارزیابی داوران انجام شد که در مدت زمان حضور  آقای مصلایی پور در کمیسیون داوران نیز این موارد پیگیری شد که  می توان به جذب اسپانسر اختصاصی برای داوری کشتی و همچنین جلسات متعدد به منظور برنامه ریزی به جهت ارتقاء جایگاه داوری در دنیا اشاره کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا استفاده از جوانان کاربلد و آینده دار در جایگاه های مدیریتی، در دستور کار فدراسیون قرار دارد و گاهی اوقات در کار کاستی های اتفاق می افتد که نباید نا امید شد و تصمیمات عجولانه گرفت و قطعا فدراسیون کشتی پشتیبان کمیسیون داروان و تصمیمات آن است.