شنبه یکم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

هفته ناکامی نمایندگان اصفهان

روز گذشته هر دو نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر باشگاه های کشور شکست خوردند سپاهان در مسجد سلیمان بازی خارج از خانه خود را مقابل نفت خوزستان سه بر یک واگذار کرد تا خلاء امیر قلعه نویی در این تیم حس شود.

روز گذشته هر دو نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر باشگاه های کشور شکست خوردند سپاهان در مسجد سلیمان بازی خارج از خانه خود را مقابل نفت خوزستان سه بر یک واگذار کرد تا خلاء امیر قلعه نویی در این تیم حس شود.


با وجود گذشت چهار هفته محمد نوید کیا سرمربی بومی این فصل سپاهان نتوانست تیمش را جمع و جور کند باخت دو بر صفر ذوب آهن از شهر خودرو مشهد رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس تهران را روی سکوی مربیگری ذوبی ها لرزان ساخت.
تیمی که هنوز رنگ پیروزی را ندیده است براستی چه بر سر فوتبال اصفهان آمده است شهری که با منصور ابراهیم زاده به فینال باشگاه های آسیا رسید و عناوین دیگری که توسط سپاهان و ذوب آهن به دست آمده بود حالا فوتبال این شهر با جابجایی مدیران هم سر و سامان نگرفته است براستی مشکل فوتبال نصفه جهان در کجاست؟!
دوئل در هوای سرد پاییزی
بعد از ظهر امروز در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر باشگاه های کشور استقلال تهران با تیم متحول شده صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی بازی می کند و تراکتور تبریز نیز میزبانی فولاد خوزستان را بر عهده دارد. آلومینیوم در اراک به مصاف ماشین سازی تبریز می رود و گل گهر سیرجان صدر نشین موقت لیگ برتر با پیکان نبرد خواهد کرد و سایپا هم میزبان مس رفسنجان است تیمی که تاکنون فقط یک امتیاز گرفته است. مس رفسنجان و آلومینیوم اراک که به نوعی تیم های صنعتی به حساب می آیند به شدت از گل گهر سیرجان عقب افتاده اند. 

هوادان پرسپولیس در لیست انتظار AFC 
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی ۲۹ آذرماه دیدار فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا را در کشور قطر مقابل قهرمان منطقه شرق برگزار می‌کند که خبرهایی در خصوص حضور تماشاگران برای این بازی منتشر شده است.
این در حالی است که AFC در فاصله دو هفته مانده به این دیدار هنوز اعلام رسمی نکرده است اما گفته می‌شود حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه الجنوب قطر آماده حضور تماشاگران برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.
باشگاه پرسپولیس منتظر تایید این خبر و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به حضور تماشاگران با توجه به شیوع بیماری کرونا است تا بتواند از ظرفیت ایرانی‌های ساکن قطر برای حضور پرشور در مهم‌ترین بازی خود در سال جاری اقدام کند.

بازی پرسپولیس - ذوب آهن و نتیجه تست مجدد
باشگاه ذوب آهن روز گذشته اعلام کرد نزدیک به ۱۸ عضو این تیم دچار کرونا شده اند و به همین خاطر فقط با سه بازیکن تعویضی در دیدار با شهرخودرو حاضر شد.
این در حالی است که ذوبی ها هفته بعد باید با پرسپولیس دیدار کنند اما به خاطر ادعای کرونایی بودن بازیکنان این تیم، هنوز برگزاری بازی مشخص نیست.
از سوی دیگر، دیدار با ذوب آهن آخرین بازی پرسپولیس قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا است و این احتمال وجود دارد که پرسپولیسی ها هم مبتلا به کرونا شوند.در صورتی که ذوبی ها فردا تست کرونا بدهند، احتمال دارد نتیجه آن روز چهارشنبه اعلام شود و بعد از آن برای برگزاری یا لغو بازی با پرسپولیس تصمیم گیری خواهد شد.

نویسنده: حسن امامقلی