پنجشنبه نهم فروردین ماه

دادگر: با تولید داخل پاسخگوی ملی پوشان نیستیم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: گرچه فشنگ‌های تولید داخل به خصوص نوع خفیف پیشرفت خوبی داشته است اما پاسخگوی نیاز تیم ملی نیست و برای آمادگی نیازمند واردات هستیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: گرچه فشنگ‌های تولید داخل به خصوص نوع خفیف پیشرفت خوبی داشته است اما پاسخگوی نیاز تیم ملی نیست و برای آمادگی نیازمند واردات هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، علی دادگر تحولات اخیر فدراسیون تیراندازی را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: زمانی که سکان فدراسیون را به عهده گرفتم، مشکلات عدیده‌ای وجود داشت اما مهمترین آن بدهی 17و نیم میلیارد تومانی این نهاد بود که بخش قابل توجه این بدهی پرداخت شده و مقدار ناچیزی از آن باقی مانده است.
او با اشاره به نتایج نه چندان مطلوب تیم تیراندازی در بازی‌های آسیایی 2018 گفت: نتایج این مسابقات که نخستین آوردگاه در زمان تصدی گری من بود، انتقادات بسیاری را به دنبال داشت اما موفقیت ورزشکاران در به دست آوردن سهمیه المپیک موجب سربلندی فدراسیون شد.
رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: ورزشکاران کشورمان تا امروز 4 سهمیه در رشته تیراندازی با تفنگ و 2 سهمیه در بخش تپانچه به دست آورده‌اند که از نظر این شاخص رتبه نخست را در میان فدراسیون‌های کشور به دست آورده‌ایم.
دادگر، تیراندازی را یک رشته تجهیزات محور توصیف کرد و گفت: علاوه بر ابزارهای فیزیکی مورد نیاز، تمرکز بر ذهن، نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران این رشته دارد، به همین دلیل تضعیف اندک یکی از این دو مورد موجب ناکامی آنها می‌شود.
وی در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو گفت و گو؛ با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر پیشرفت ورزش تیراندازی گفت: برخی مشکلات در ارتباط با رشته‌های تجهیزات محور همواره وجود داشته که در حال حاضر تشدید شده است. فشنگ خفیف در داخل ساخته می‌شود اما این تولیدات دقت لازم برای مسابقات در سطح المپیک را ندارد.
رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به سوالی درباره حضور مربیان خارجی و میزان تاثیر آنها در افزایش دانش فنی رشته تیراندازی اظهارکرد: در گذشته مسئولین فدراسیون از مربیان با دانش خارجی بهره برده‌اند که به کار گیری آنها هزینه‌های چند میلیاردی به همراه داشته است.
دادگر تاکید کرد: حضور مربیان خارجی موجب تربیت افراد در داخل کشور شده است تا آنجا که امروز هیچ گونه نیازی به مربی خارجی در رشته‌های تیراندازی وجود ندارد.
او ادامه داد: اعتماد به مربیان جوان داخلی به خصوص در رشته تپانچه که با نقدهایی روبرو بود، موجب شد سهمیه ایران نسبت به دوره گذشته صد در صد افزایش پیدا کند. در حال حاضر ایران هم در میان بانوان و هم در آقایان دارای سهمیه است که می‌توانند در مسابقات میکس هم شرکت کنند، به این ترتیب شانس کسب مدال در این دوره نسبت به دور پیشین دوبرابر شده است.
رئیس فدراسیون تیراندازی، برنامه ریزی برای حضور قدرتمند در مسابقات المپیک را مهمترین اولویت کاری دانست و عنوان کرد: از امروز جلسات هفتگی با حضور مربیان و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون برای نظارت دقیق تر بر عملکرد تیم ملی برگزار خواهد شد که در آن مربیان و سرپرست تیم درباره وضعیت و روند پیشرفت ورزشکاران گزارش خواهند داد.
دادگر درباره رشته اهداف پروازی گفت: فدراسیون در تلاش است با جذب باشگاه‌های خوب کشور، اسپانسر و سرمایه گذار این رشته پرمخاطب را توسعه دهد به طوری که در شرایط فعلی لیگ اهداف پروازی هیچ گونه بودجه‌ای را از فدراسیون دریافت نمی‌کند در حالی که در گذشته هزینه بردار بوده است.
وی در خاتمه با بیان این که وزارت دفاع در تامین تجهیزات فدراسیون تیراندازی همکاری دیرینه دارد، عنوان کرد: اخیرا تعدادی سلاح شکاری از وزارت دفاع دریافت شده است و توسط فدراسیون بازسازی و به روز شده است تا در آینده نزدیک در اختیار ورزشکاران و هیئت‌های استانی قرار گیرد، این اقدام موجب انقلاب بزرگی در رشته اهداف پروازی خواهد شد.