جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه..

نمایندگان مجلس در فوتبال چه می کنند؟!

جادوی فوتبال همه مردم دنیا را جذب خود کرده است پیر و جوان ، زن و مرد ندارد از افریقا گرفته تا آسیا از اقیانوسیه گرفته تا قلب آمریکا و اروپا همه مجذوب این ورزش زیبا و مهیج شده اند.

جادوی فوتبال همه مردم دنیا را جذب خود کرده است پیر و جوان ، زن و مرد ندارد از افریقا گرفته تا آسیا از اقیانوسیه گرفته تا قلب آمریکا و اروپا همه مجذوب این ورزش زیبا و مهیج شده اند.


طبیعی است که نمایندگان مجلس هم از این قائده مستثنی نباشند ولی وقتی که می شنویم برخی از نمایندگان گرامی به جای پرداختن به هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی نهفته در بتن جامعه ایرانی هوای سفر به دوحه قطر و دیدن دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان را کرده اند نه تنها متعجب شده ایم بلکه افسوس فراوان خورده ایم که نمایندگان محترم به جای پرداختن به مسائل معیشتی، رفاهی، بیکاری و ازدواج و مصایب کارگری برای دیدن یک بازی نامه نگاری و اعلام آمادگی کرده اند به عنوان عضوی از جامعه ایرانی که به ورزش بسیار علاقه و اعتقاد داریم افسوس خورده ایم که چگونه در این شرایط سخت و در تنگنای محاصره اقتصادی و منگنه استکبار جهانی چگونه به خود اجازه چنین درخواستی را داده اند؟! 
مجلس باید یگانه پناه و ملجای مردم باشد و بازتاب دهنده و برآورنده خواسته های جامعه ولی انگار باید بنویسیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم ما را ببخشید که ورزش را رها کرده به موارد غیر ورزشی می پردازیم چون ورزش یک امر رو بنایی است و زیر بنا اقتصاد و مواردی است که نمایندگان مجلس باید به جای سفر رفتن و به عوض پرخاشگرانه داد زدن با تمام وجود و خلوص در جهت نیل به اهداف عالیه مملکت اقدام کنند امروز در سایه گستردگی رسانه ها و اینترنت و فضای مجازی خیلی بازتاب بدی خواهد داشت که مثلا نماینده ای درخواست ماشین مدل بالا کند، آن یکی سهمیه اضافی بگیرد و آن یکی هم به فکر سفر و حضر باشد پس ما به چه کسانی دلخوش کنیم؟!
متاسفانه حضور نماینده های مجلس در مسابقات و فدراسیون های ورزشی مسبوق به سابقه است و چه بسیار آقایانی که همراه تیمهای ورزشی به امریکا و اروپا و.. رفته اند و دیگر تاثیری در این حوزه نداشته اند هیچ بلکه که حتی موفق هم نشدند که ورزش شهر و دیار خودشان را سر و سامان ببخشند اما از این مجلس که فکر می کنیم نمایندگانی انقلابی دارد واقعا عجیب و بعید است.


نویسنده: رضا اسماعیلی