جمعه دهم فروردین ماه

خط ونشان دو تیم کره ای و چینی برای پرسپولیسی ها

همانطور که پیش بینی می کردیم دو تیم  قدرتمند بیجینگ گوان چین و اولسان هیوندای کره جنوبی با پیروزی بر تیمهای اف سی توکیو  ژاپن و ملبورن استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند و برای پرسپولیس خط و نشان کشیدند.

همانطور که پیش بینی می کردیم دو تیم  قدرتمند بیجینگ گوان چین و اولسان هیوندای کره جنوبی با پیروزی بر تیمهای اف سی توکیو  ژاپن و ملبورن استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند و برای پرسپولیس خط و نشان کشیدند.


بیجینگ گوان که با برتری  قاطع مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته بود و با پنج برد پیاپی و یک تساوی و ۱۶ امتیاز صعودی چشمگیر داشت در مرحله حذفی تیم خوب و منسجم اف سی توکیو را هم شکست داد و گام به مرحله بعدی گذاشت.
این دیدار را علیرضافغانی با کمک محمد رضا ابوالفضلی و محمد رضا منصوری قضاوت کردند،که طی آن سه بازیکن بیجینگ و یک بازیکن توکیو از فغانی اخطار گرفتند.
بیجینگ تیمی سرعتی و منسجم است که اساس حرکات آنها به حضور سه بازیکن کلیدی از برزیل و یک مهاجم اهل کنگو وابسته است.
رناتو اگوستو،جاناتان ویرا و کاروالیو سه مهاجم و هافبک برزیلی هستند و در نوک پیکان این تیم سوریک باکامبو مهاجم گران قیمت و کلیدی اهل کنگو خودنمایی می کند.
این دیدار فشرده با تنها گل کاروالیو به سود تیم بیجینگ پایان یافت.
یک حرکت تکمیلی از سوی جاناتان ویرا و رناتو از راست و ارسال توپ در عمق با گلزنی کاروالیو به هدف نشست و جواز صعود به مرحله بعدی را صادر کرد.
در دیدار دیگر تیم اولسان هیوندای کره جنوبی در تقابل با تیم ملبورن استرالیا کار سختی نداشت و با برتری سه بر صفر بازی را به پایان برد.
تیم اولسان هم مرحله مقدماتی را با ۱۶ امتیاز که حاصل پنج برد و یک تساوی بودبه پایان برده بود.ملبورن هم به سختی و با شکست اف سی سئول به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شده بود.
بیورن یانسن مهاجم ۱۹۶ سانتیمتری و نروژی تیم اولسان بار دیگر فرشته نجات تیمش شد و دو بار با گلزنی قدرت خود را در خط حمله تیمش نشان داد.
وان دو جی هم در دقیقه ۷۷ با ضربه سر برای اولسان گلزنی کرد.
تیم اولسان ۷ بازیکن ملی پوش دارد و از چند بازیکن خارجی دیگر از جمله جونیور نگرائو،دیوبولتویی  و جیسون دیویدسون بهره می برد.
در دو دیدار بعدی در منطقه شرق که امروز برگزار می شود دیدار ویسل کوبه ژاپن و شانگهای چین دیدنی است.تیم ژاپنی از آندرس اینی یستا ستاره سابق تیم بارسلون استفاده می کند.تیم شانگهای هم اسکار،ریکاردو ل پز ،آرون موی و هالک مهاجم تنومند برزیلی را در اختیار دارد.
در دیگر دیدار این مرحله مصاف دو تیم قدرتمند یوکوهامای ژاپن و سوون سامسونگ کره جنوبی تمام نظرها را جلب کرده است.این تقابل از جهات مختلف دیدنی است و از یک جهت دیداری انتقامی به حساب می آید.
شایان ذکر است چهار تیم صعود کننده از این مرحله با انجام قرعه کشی حریفان خود را خواهند شناخت،تا در پایان این ماراتن سنگین و نزدیک تیم فینالیست رقابتها از منطقه شرق آسیا شناخته شود.
دیدار نهایی روز ۲۹ آذر ماه در دوحه برگزار می شود.تیم پرسپولیس نماینده ایران از منطقه غرب آسیا از مدتها پیش معرفی شده و شاگردان یحیی گل محمدی منتظر مشخص شدن تیم بعدی از منطقه شرق قاره کهن هستند.


نویسنده: احمد میرزاییان