جمعه دهم فروردین ماه
تقابل سرنوشت ساز شرقی ها در آسیا؛

فینال زود رس

مصاف دو تیم والسان  هیوندای کره و بجینگ گوان چین را باید فینال زودرس رقابتها دانست.اما تقابل ویسل کوبه ژاپن با سوون سامونگ کره ساده تر خواهد بود.

مصاف دو تیم والسان  هیوندای کره و بجینگ گوان چین را باید فینال زودرس رقابتها دانست.اما تقابل ویسل کوبه ژاپن با سوون سامونگ کره ساده تر خواهد بود.


پیش از ظهر امروز مراسم قرعه کشی مرحله نیمه نهایی فوتبال  جام باشگاههای آسیا در منطقه شرق در دوحه برگزار شد.
بیجینگ گوان چین که از هفت بازی گذشته شش پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارد و از قدرتهای این پیکارها به شمار می رود ،با قرعه ای سخت روبرو شد.
بیجینگ در این مرحله باید با تیم قدر اولسان هیوندای کره جنوبی مقابله کند.
اولسان در لیگ حرفه ای کره صدر نشین بلامنازع رقابتها است.آنها ۷ ملی پوش دارندو از چهار بازیکن خارجی سود می برند.شاید بتوان گفت بهترین مهاجم این دوره بیورن یانسن نروژی با قد ۱۹۶ است که در خط حمله اولسان آقایی می کند.اولسان در مرحله قبلی تیم ملبورن استرالیا را با سه گل شکست داد.یانسن دو گل تیمش را رقم زد.
بیجینگ گوان چین هم قدرت دیگر این رقابتها است.
آنها هم چهار بازیکن خارجی دارند که سرآمد بازیکنانشان رناتوی برزیلی در خط حمله است ،البته از بازی سازی کاروالیو و جاناتان ویرا در مرکز زمین نباید بی تفاوت گذشت.
کارشناسان تقابل اولسان و بیجینگ را فینال زود رس این مرحله قلمداد می کنند.این دیدار روز پنجشنبه برگزار می شود.
در دیگر دیدار این مرحله تیم ویسل کوبه ژاپن به مصاف سوون سامسونگ کره جنوبی می رود.
تیم ویسل کوبه که اینی یستا را در خدمت دارد در دیدار قبلی با دو گل تیم شانگهای چین را از پیش رو برداشت. سوون سامسونگ هم بر خلاف تصور همگان در یک دیدار پر فراز و نشیب با نتیجه سه بر دو تیم قدرتمند یوکوهامای ژاپن را شکست داد.
تیم کره ای در لیگ کشورش در مکان دهم قرار دارد و رویارویی اش با ویسل کوبه از اهمیت خاصی برخوردار است.
اغلب کارشناسان شانس زیادی برای  تیم ویسل کوبه قائل هستند،اما برخی هم اعتقاد دارند اولسان مهاجمان سرعتی خوبی دارد و به دلیل ضعف مدافعان میانی ویسل کوبه ،شکست این تیم ژاپنی دور از انتظار نیست.


ژاپن:رضا مقدم