پنجشنبه نهم فروردین ماه
ستاره ها در گذر زمان؛

روزی که علی کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد

ملی پوش فوتبال کشورمان در چنین روزی مرد سال آسیا در سال 2004 شد.

ملی پوش فوتبال کشورمان در چنین روزی مرد سال آسیا در سال 2004 شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،علی کریمی،16 سال پیش در چنین روزی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مرد سال قاره کهن برگزیده شد.وی در مراسمي در كوالالامپور جايزه‌ خود را از دستان محمد بن همام، رييس وقت كنفدراسيون فوتبال آسيا دريافت كرد.
كريمي كه بالاتر از علا هوبيل و شونسوكه ناكامورا به اين مقام دست پيدا كرد، پس از دريافت جايزه‌ خود عنوان کرد:اين جايزه نتيجه‌ي تلاش‌هاي شبانه روزي و طاقت فرساي من بوده است و آن را به هموطنانم تقديم می کنم.
بازتاب ها
انتخاب علي كريمي به عنوان مرد سال فوتبال آسيا بازتاب گسترده‌اي در ميان خبرگزاري‌هاي و سايت‌هاي مختلف خبري داشت. خبرگزاري كيودو ژاپن با اشاره به انتخاب علي كريمي و تيم ملي ژاپن به عنوان بهترين بازيكن و بهترين تيم ملي فوتبال سال 2004 آسيا نوشت: ناكامورا كه در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا در ميان بهترين‌هاي آسيا قرار گرفته بود افتخار كسب عنوان بهترين بازيكن آسيا را از دست داد و علي كريمي يكي از دو گلزن برتر جام ملت‌هاي آسيا اين عنوان را كسب كرد.
خبرگزاري فرانسه كه به علي كريمي لقب «ستاره» داد هم در گزارشي به انتخاب علي كريمي به عنوان برترين بازيكن سال آسيا اشاره كرد.
فاكس اسپورت نيز با اعلام خبر انتخاب كريمي به عنوان بهترين بازيكن سال 2004 آسيا نوشت:در دومين سال پياپي بازيكني از ايران به عنوان بهترين بازيكن سال آسيا انتخاب شد. كريمي كه عضو باشگاه الاهلي امارات است با بازي‌هاي درخشان چشمان چندين تيم اروپايي از جمله پروجا و اتلتيكو مادريد را به خود خيره كرد.
روزنامه‌ي ميدل ايست هم در گزارشي به كسب اين عنوان توسط علي كريمي اشاره کرد و نوشت:
پسر طلايي فوتبال ايران توانست چهارمين بازيكن ايراني كه موفق به كسب اين عنوان شده لقب گيرد. كريمي كه در جام ملت‌هاي آسياي چين توانست با بازي‌هاي خوب خود با پنج گل در صدر گلزن‌هاي اين جام شود با به ثمر رساندن بيست و هفت گل در رقابت‌هاي امارات توانست بالاتر از ناكامورا و هوبيل جايزه ويژه‌ كنفدراسيون فوتبال آسيا را از ديگر حريفان خود بربايد

البرزورزشی: و امروز بسیار افسوس می خوریم که تعداد مردان تکنیکی و پر هنر در فوتبال ما به حداقل رسیده است براستی چرا دچار قحطی ستاره در فوتبال شده ایم در تاریخ فوتبال ایران فراوان ستاره داشته ایم که در یک دستمال چند بازیکن را دریبل می زد علی پروین، نوری خدایاری و یا مردان تیزپایی چون علیرضا عزیزی و... بازیکنانی که از زمینهای خاکی توسط معدن کاوان واقعی کشف می شدند و بدون اینکه پدر و مادر پولداری داشته باشند توسط مربیان عاشق و متعهد به بالاترین سطح ایران و آسیا می رسیدند و اما با دریغ بسیار زیاد افسوس بازگشت به آن دوران را می خوریم.