پنجشنبه نهم فروردین ماه

جورواجور از فوتبال...

حوادث فوتبال برتر هر روز پر بارتر می شود. با آنکه لیگ ها درغیاب تماشاگران به راه خود ادامه می دهد، اما حاشیه در فوتبال با تماشاگر وبدون تماشاگر همچنان وجود دارد که گوشه هایی از این حواشی را می خوانید.

حوادث فوتبال برتر هر روز پر بارتر می شود. با آنکه لیگ درغیاب تماشاگران به راه خود ادامه می دهد، اما حاشیه در فوتبال با تماشاگر وبدون تماشاگر همچنان وجود دارد که گوشه هایی از این حواشی را می خوانید.

تراکتور با منصوریان
قصد گارد گرفتن در مقابل تراکتور ویا دفاع از منصوریان را نداریم،اما هیات مدیره باشگاه تراکتور از منصوریان چه توقع وانتظاراتی داشت که تحقق پیدا نکرد آیا قبل از عقد قرارداد با منصوریان شناخت از وی وجود نداشت ؟ آیا روزمه او مطالعه نشد؟زمانی که تصمیمات نه بر اساس منطق و بلکه به روش احساسات اتخاذ می شود. تراکتور تا به امروز به اندازه یک تیم فوتبال مربی وارد واخراج کرده است.فکر اساسی، تصمیم منطقی در کجای باشگاه تراکتور قراردارد؟

استقلال ترسو شده؟!

استقلال خوب بازیکن دارد، اما خوب بازی نمی کند وخوب نتیجه نمی گیرد.
فکری را یک مربی شجاع می دانیم، اما این شجاعت در استقلال رنگ باخته است.فکری اگرمثل مربیگری اش در نساجی در استقلال جسور دیده می شد، اکنون آبی پوشان بر بالای ابرها در حال پرواز بودند.کمبود یک گرداننده در مرکز زمین سیستم استقلال را بر هم زده است.مشاوران و همکاران کنار دستی فکری هم از شجاعت به دور هستند تا استقلال وفکری به تیمی ترسو تبدیل شوند. فکری باید با خانه تکانی به بازسازی بپردازد.

روش غلط وغیر اخلاقی با تارتار
اینکه برخی از تیم ها با کانال زدن قصد شکار مربی فعال فلان باشگاه را در دستور کار خود قرار می دهند، روش غلط وغیر اخلاقی به حساب می آید.
در رابطه با مهدی تارتار نزدیک بود این حکایت  تکرارشود.تارتار در پیکان فعال است که عوامل فلان باشگاه از طریق کانال های زیر زمینی او را دچار وسوسه کرده اند تا دست به استعفا شود. هیچ منطقی این رفتار را نمی پسندد. اگر هوشیاری و اقدام به موقع مدیر عامل جوان وپر انرژی و آینده نگر باشگاه پیکان (دکتر محمدی) در کار نبود، قطعا فوتبال بار دیگربد اخلاقی،هرج ومرج  وبی  قانونی را تجربه می کرد و این زیبننده فوتبال متکی به قانون نیست.

مصطفوی و باز هم حکایت کی روش
بعد از اخراج کی روش از تیم ملی فوتبال کلمبیا، اولین کسی که دست به واکنش برد داریوش مصطفوی بود.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران اخراج کی روش را به فدراسیون فوتبال خودمان پیوند زد وگفت:کی روش فکر می کرد که فدراسیون فوتبال کلمبیا ، فدراسیون فوتبال ایران است که بخواهد سکان فدراسیون را در اختیار بگیرد. آنجا با کسی شوخی ندارند. اینجا کی روش خودش را با تنی چند از دوستان رسانه ایش ،رئیس فدراسیون فوتبال می پنداشت.  

عبداله ویسی در ماشین سازی

بعد از کناره گیری بیاتلو از مربیگری ماشین سازی،مذاکرات با عبداله ویسی می رو د تا نهایی شود. پیشتر مذاکرات با ویسی بصورت پنهان آغاز شده بود،اما قرار نبود تغییرات به این زودی شکل بگیرد. اما به ناگهان همه چیز بمانند زلزله اتفاق افتاد. درخصوص تراکتور هم  تغییرات در کادر مربیگری بخشی از ان به صحبت ومصاحبه های اخیر منصوریان ارتباط پیدا می کند.

محبت به تیمهای تهرانی

هیات فوتبال تهران عزم خود را جزم کرده اند تا فوتبال تهران که به دلیل کرونا تعطیل مانده است به حرکت در آورند. این هیات جهت جبران خسارت هایی که مشمول تیم های تهرانی شده در نظر دارد تا برای کلیه تیم ها که قبلا با نقص مدارک مواجه بودند ونمی توانستنداز همه بازیکنان خود سود ببرند،کارت بازی صادر کرده تا تیم ها از وجود مابقی بازیکنان خود از همان هفته اول سود ببرند.پیشتر قرار بود، آن دست تیمها و بازیکنان که با نقص مدارک مواجه هستند، حق بازی در هفته اول بازیها را ندارند و نداشتند. اکنون این مورد از نگاه هیات البته بصورت استثنا حذف شده تا جبرانی برای تیمها در تعطیلات کرونایی فوتبال به حساب آید.

نویسنده: اکبر عزیزی