جمعه دهم فروردین ماه

فیفا و اینفانتینو علیه دادستان ویژه سوئیس واکنش تندی نشان دادند

بعد از اعلام دادستان ویژه سوئیس مبنی بر لزوم تحقیقات قانونی از اینفانتینو رئیس فیفا، اینفانتینو و فیفا علیه این اظهارات به تندی واکنش نشان دادند.

بعد از اعلام دادستان ویژه سوئیس مبنی بر لزوم تحقیقات قانونی از اینفانتینو رئیس فیفا، اینفانتینو و فیفا علیه این اظهارات به تندی واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، بعد از آنکه یک دادستان ویژه در سوئیس خواهان رسیدگی کیفری به اتهام جیانی اینفانتینو رئیس فیفا درباره استفاده از یک هواپیمای جت خصوصی در سال 2017 شد، فیفا و اینفانتینو به این اظهارات دادستان به تندی واکنش نشان داده و اتهامات او را بی‌اساس و مغرضانه خواندند.

اشتفان کلر دادستان سوئیسی اعلام کرد تحقیقات او تا اینجا نشان داده که پرواز جانی اینفانتینو رئیس فیفا که در سال 2017 از مبدا سورینام به مقصد ژنو با یک هواپیمای جت اختصاصی انجام شده متضمن شواهد روشنی است که از رفتار غیرمسئولانه خبر می‌دهد و می‌تواند سوژه تحقیقات کیفری باشد. این دادستان سوئیسی در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرد اعلام کرد این پرونده را به دفتر دادستانی کل سوئیس ارجاع داده است.

 فیفا و اینفانتینو بلافاصله به این اتهام دادستان سوئیسی واکنش نشان داده و گفتند همه اقدامات قانونی لازم را علیه این اتهام زنی به کار خواهند بست.

در بیانیه مشترک فیفا و اینفانتینو چنین آمده: " نه فیفا و نه رئیس آن تا کنون از این اتهامات جدید و جدی مطلع نشده اند. در نتیجه ما نمی‌توانیم درباره آنها اظهارنظر کنیم. احتمالاً قصد دادستان ویژه از این اتهام‌زنی هم دقیقاً همین بوده است. روش دادستان ویژه اشتفان کلر برای اتهام‌زنی و افترا به سایرین با استفاده از بیانیه‌های رسانه‌ای بی‌مبنا در واقع ترور شخصیت است و فیفا و رئیس آن این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند".
در ادامه بیانیه چنین می خوانیم: " فیفا و رئیس آن همه اقدامات قانونی لازم را در دستور کار قرار خواهد داد تا به این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه پایان دهد".

در ماه آگوست کمیته اخلاق فیفا اعلام کرد به دلیل فقدان مدارک کافی درباره این اتهامات که رئیس فیفا را به نقض قوانین اخلاقی سازمان محکوم می‌کند، تحقیقات در این باره را مختومه کرده است.