پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نماینده شرق آسیا چه تیمی است؟

رویارویی اولسان و ویسل کوبه

ماراتن سنگین و تقابل دیدنی تیمهای حاضر در منطقه شرق آسیا به خط پایان رسید و یکی از دو تیم اولسان کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن حریف پرسپولیس در فینال خواهند بود.

ماراتن سنگین و تقابل دیدنی تیمهای حاضر در منطقه شرق آسیا به خط پایان رسید و یکی از دو تیم اولسان کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن حریف پرسپولیس در فینال خواهند بود.


همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودیم،تیم  قدرتمند اولسان کره جنوبی یکی پس از دیگری رقبا را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی مسابقات در منطقه شرق آسیا رسید.
اولسان در مرحله مقدماتی هم برای دیگر تیمها خط و نشان کشیده بودو در شش دیدار این مرحله صاحب ۵ برد و یک تساوی شده بود.
این تیم کره ای ۷ ملی پوش دارد و گروهی از بازیکنان برزیلی و اروپایی را به خدمت گرفته است.نگرائو مرد تکنیکی برزیل و یانسن نروژی دو بازیکنی هستند که در خط حمله آنها خود نمایی می کنند.
نگرائو در مصاف با تیم بیجینگ هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و مرد اول میدان بود.گل دوم اولسان با شوت سرکش این بازیکن از پشت محوطه هجده قدم بدست آمد.
تیم بیجینگ گوان چین هم تا این مرحله نمایشی خارق العاده داشت.آنها در دیدار با اولسان ۲۲ شوت به دروازه رقیب شلیتچک کردند و در مالکیت توپ و خلق موقعیت بی نظیر بودند.
سرمایه گذاری خوب چینی ها در فوتبال باشگاهی را باید جدی گرفت.تیم بیجینگ در همین رقابتها بازیکنانی شاخص از جمله رناتو،هوسن ،نیکولاس نیاریس،فرناندو فرانسیسکو و..را از برزیل و تیمهای اروپایی جذب کرده بود.
گفتنی است بازیکنان پرسپولیس قبل از تمرین روزانه این دیدار را به طور مستقیم تماشا کردند و از نزدیک با نقاط ضعف و قوت این تیم آشنا شدند.
در دیدار بعدی،تیم ویسل کوبه ژاپن به مصاف سوون سامسونگ کره جنوبی رفت.
تیم ژاپنی از همان ابتدا اینی یستا را روی نیمکت ذخیره ها نشاند و مصدومیت او اجازه نداد در خدمت تیمش باشد.
گل زود هنگام پارک سانگ هیونگ تیم سوون سامسونگ را پیش انداخت.در ادامه میدان داری آنها و عقب نشینی ویسل کوبه این احتمال را تقویت می کرد که فینال این رقابتها کاملا کره ای خواهد بود.
در دقیقه ۳۸ یک حادثه معادلات بازی را تغییر داد.خطای کیم تائه هوان و اخراج او در پشت محوطه جریمه تیم کره ای را ده نفره کرد.
فورو هاشی هافبک ویسل کوبه پشت این ضربه ایستاد و با شلیکی تماشایی گل تساوی را رقم زد.
نکته جالبی که پس از این گل رویت شد.نشان دادن شماره ۶ از سوی گلزن ویسل و بقیه بازیکنان بود.
سال گذشته بازیکنی به نام سرگی سامبر از تیم امید بارسلون به ترکیب تیم ویسل کوبه اضافه شد.این بازیکن به دلیل تکمیل شدن لیست ویسل و شرایط خاص  Afc نتوانست در این مرحله برای تیمش بازی کند و در دوحه غایب بود.
به همین دلیل فوروهاشی و دیگر بازیکنان ویسل با نشان دادن شماره ۶(شماره پیراهن سرگی سامبر) یاد او را گرامی داشتند.
این دیدار در ۱۲۰ دقیقه پیکار دو تیم با تساوی به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.در لحظات پایانی اینی یستا علیرغم مصدومیت به زمین آمد و نخستین ضربه را هم گل کرد.ورود او روحیه و انگیزه مضاعفی به بازیکنان ویسل کوبه داد. در پایان ماراتن پنالتی ها هم تیم ژاپنی ۷ بر  ۶ تیم کره ای را برد و به دیدار نهایی رسید.
دو بازیکن سابق تیم ملی ژاپن که در کانال ۴ این کشور کار کارشناسی  این دیدارها را عهده دار بودند،از تیم پرسپولیس به عنوان رقیب اصلی مرحله نهایی آسیا یاد کردند.
شایان ذکر است مصاف تیمهای اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن روز یک شنبه برگزار می شود و تیم پیروز رقیب پرسپولیس خواهد بود.


ژاپن :رضا مقدم