پنجشنبه نهم فروردین ماه
تماس کمتر، سفرهای کوتاه تر؛

قوانین جدید از سوی برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو

برگزارکنندگان المپیک در سال ۲۰۲۱ اعلام کردند: ورزشکاران شرکت کننده باید به طور منظم آزمایش بدهند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی جریمه خواهند شد.  

برگزارکنندگان المپیک در سال ۲۰۲۱ اعلام کردند: ورزشکاران شرکت کننده باید به طور منظم آزمایش بدهند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی جریمه خواهند شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی ؛ گزارش ۵۴ صفحه ای منتشره در این زمینه، چگونگی انجام بازی ها حتی در شرایط ادامه همه گیری و عدم‌ کنترل ویروس تا ژوئیه ۲۰۲۱ را ارائه می کند. الزامات قرنطینه برای تماشاگران خارج از کشور که می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند لغو می شود اما آنها مجبورند قوانین جدیدی را رعایت کنند.

توشیرو موتو مدیربرگزاری المپیک اذعان کرد: اقدامات شدید ایمنی بازی ها را "متفاوت" می کند اما امیدواریم هنوز هم بتوان آنها را در یک فضای شاد و جشن گونه برگزار کرد. ورزشکاران هنگام ورود به ژاپن غربالگری می شوند و سپس هر چهار تا پنج روز در طول اقامت خود در دهکده المپیک آزمایشات منظمی را انجام خواهند داد.

 همچنین یک مرکز کنترل عفونت برای رسیدگی به موارد مثبت که احتمالا بروز خواهد کرد ایجاد می شود اما مقامات هنوز اعلام نکردند اگر یک ورزشکار در طول بازی ها به کرونا مبتلا شود، قوانین رقابت چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد.

 همه ورزشکاران باید در یک کد رفتاری ثبت نام کنند که شامل پرهیز از بلند صحبت کردن، جلوگیری از تماس بدنی با دیگران و ماسک زدن هنگام تمرین یا مسابقه است. همچنین از آنها خواسته می شود به محض این که مسابقاتشان به پایان برسد، ژاپن را ترک کنند. البته جرائم و مجازات های عدم رعایت این قوانین هنوز مشخص نشده اما توسط کمیته بین المللی المپیک تعیین و اعلام خواهد شد.

اقدامات مشخص برای تعیین تعداد شرکت کنندگان در بهار و با در نظر گرفتن نرخ عفونت در سراسر جهان تصمیم گیری می شود. شور و شوق این بازی ها در ژاپن رو به کاهش است به طوری که یک نظرسنجی در ماه ژوئیه نشان داد که از هر چهار نفر فقط یک نفر می خواهد در سال ۲۰۲۱ شاهد برگزاری مسابقات باشد. 

گزارش: رضا مقدم-ژاپن