جمعه دهم فروردین ماه

شگفتی اتریشی؛ راهیابی تیم ولفسبرگ در لیگ اروپا

راه یافتن تیم کوچک و ناآشنای اتریشی ولفسبرگ به مرحله حذفی لیگ اروپا یکی از عجیب‌ترین اتفاقات این تورنمنت در فصل جاری بود.

راه یافتن تیم کوچک و ناآشنای اتریشی ولفسبرگ به مرحله حذفی لیگ اروپا یکی از عجیب‌ترین اتفاقات این تورنمنت در فصل جاری بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، تیم اتریشی به نام ولفسبرگ در خانه خود میزبان فاینورد هلند بود. دیدار دو تیم که در لیگ اروپا برگزار می شد با پیروزی 1-0 ولفسبرگ به پایان رسید تا نه تنها بزرگترین افتخار تاریخ این باشگاه رقم بخورد بلکه لیگ اروپا شاهد یکی از عجیب‌ترین داستانهای این فصل خود باشد.

 ولفسبرگ که نام اصلی‌اش ولفسبرگر ای‌سی است نامی است که کمتر فوتبالدوستی در خارج از اتریش با آن آشنا است. باشگاهی بسیار کوچک از شهری کوچک در این کشور که سالهای سال در لیگهای دسته های پایین‌تر فوتبال اتریش حضور داشت و حتی در این کشور هم شناخته شده نبود.

ولفسبرگ اما فصل گذشته در بوندس‌لیگای اتریش به مقام سوم رسید و توانست برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ اروپا راه پیدا کند. این تیم در قرعه‌کشی در گروه K قرار گرفت و با دینامو زاگرب، فاینورد و زسکا مسکو همگروه شد.
کمتر کسی گمان می‌کرد که در مقابل این تیم‌های تاریخی و شناخته شد ولفسبرگ شانسی برای صعود از این گروه داشته باشد ولی اتریشی‌های گمنام خوش درخشیدند و با کسب 10 امتیاز از شش بازی موفق شدند بعد از دینامو زاگرب به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی لیگ اروپا شوند تا بزرگترین افتخار تاریخ شان را رقم بزنند.
برای اطلاع از اهمیت این موفقیت برای ولفسبرگ کافی است نگاهی به شرایط این تیم بیندازیم:
ولفسبرگ از شهری در اتریش می‌آید که تنها 25هزار نفر جمعیت دارد. استادیوم این تیم هم تنها می‌تواند پذیرای 7هزار تماشاچی باشد. جالب اینجا است که حالا در مرحله حذفی لیگ اروپا حریف اروپایی ولفسبرگ باید دست کم یک بازی خود را در این استادیوم هفت هزار نفره برگزار کند.

 گران قیمت ترین خرید تاریخ باشگاه ولسفبرگ، ویزینگر، تنها با پرداخت مبلغ 8هزار یورو به خدمت گرفته شده. یعنی چیزی در حد یک دستمزد متوسط افراد شاغل در شغلهای متوسط در اروپا. ارزش کل این تیم توسط ترانسفرمارکت چیزی در حدود 13.75 میلیون یورو تخمین زده شده است.