پنجشنبه نهم فروردین ماه

لیونل مسی به اندازه معجزه هایش انگلیسی هم بلد است؟

لیونل مسی در زمین چمن معجزه می‌کند و یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های این ورزش است ولی آیا او می‌تواند به زبان انگلیسی با دیگر فوتبالیست‌ها ارتباط برقرار کند.

لیونل مسی در زمین چمن معجزه می‌کند و یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های این ورزش است ولی آیا او می‌تواند به زبان انگلیسی با دیگر فوتبالیست‌ها ارتباط برقرار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، لیونل مسی که همه عمرش را در دو کشور اسپانیایی زبان یعنی آرژانتین و اسپانیا سپری کرده برای برقراری ارتباط با فوتبالیست‌ها، داوران و مربیانی که به این زبان آشنا نیستند دچار مشکل می‌شود چرا که مسی قادر به صحبت کردن به انگلیسی نیست.

 
مسی البته می‌تواند در حد چند جمله انگلیسی را بفهمد و به زبان بیاورد ولی تنها زبان‌هایی که او در برقراری ارتباط با آنها راحت است اسپانیایی و کاتالان است. این در حالی است که فوتبالیست‌ها در تیم‌های بزرگ اروپایی به دلیل سر و کار داشتن با افرادی از ملیت‌ها و زبانهای مختلف معمولاً سعی می‌کنند زبان انگلیسی را به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط فرا بگیرند.

 
برای نمونه کریستیانو رونالدو نه تنها در زمان حضور در منچستریونایتد بلکه بعدها در زمانی که در رئال مادرید بازی می‌کرد می‌توانست به صورت روان انگلیسی صحبت کرده و از این برای برقراری ارتباط استفاده کند.

رونالدو حتی در مراسم توپ طلای 2016 در شوخی با مسی و نیمار که هیچکدام انگلیسی نمی دانند به آنها گفت که برایشان نقش مترجم را بازی خواهد کرد. مراسمی که هر سه این ستاره های بزرگ نامزد دریافت جایزه توپ طلا در آن بودند و در نهایت مسی بود که پنجمین توپ طلای خود را در این مراسم دریافت کرد.البته در حالی که مسی شخصاً قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی نیست ولی همسر او آنتونلا انگلیسی را به شکل روان صحبت می‌کند.

در سال 2019 یک پسر جوان 11ساله انگلیسی به نام منکزی اونیل به رسانه‌ها گفت در زمانی که با خانواده اش در حال گذراندن تعطیلات در آنتیگوا بوده به شکل اتفاقی در ساحل با مسی و خانواده اش روبرو شده و با مسی و پسرش تیاگو فوتبال بازی کرده. او گفت با اینکه مسی نمی توانسته با او انگلیسی صحبت کند ولی آنتونلا بار برقراری ارتباط را بر دوش کشیده بوده. مکنزی 11ساله می‌گوید این دیدار رویایی را هرگز فراموش نمی‌کند و یادش نمی‌رود که مسی چطور مثل یک پدر به او و تیاگو محبت می کرده.