جمعه سی و یکم فروردین ماه
شوک مثبت-شوک منفی در لیگ برتر والیبال؛

فردا قهرمان نیم فصل مشخص می شود

در حالی که یک روز تا پایان دور رفت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور باقی مانده است سه تیم با ده برد و دو شکست سایه به سایه هم در صدر جدول حرکت می کنند دیدارهای فردا تکلیف قهرمانی نیم فصل را بین تیم های فولاد سیرجان ایرانیان، سپاهان اصفهان و شهرداری ارومیه مشخص خواهد کرد.

در حالی که یک روز تا پایان دور رفت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور باقی مانده است سه تیم با ده برد و دو شکست سایه به سایه هم در صدر جدول حرکت می کنند دیدارهای فردا تکلیف قهرمانی نیم فصل را بین تیم های فولاد سیرجان ایرانیان، سپاهان اصفهان و شهرداری ارومیه مشخص خواهد کرد.


در مسابقات هفته چهاردهم تیم هایی که سرمربیان خود را کنار گذاشته اند با شوک های مثبت و منفی دمخور شدند خاتم اردکان و آذرباتر ارومیه با مربیان جدید شکست خوردند ولی پیکان بالاخره دست اندازها را کنار زد و به یک برد ارزشمند مقابل خاتم اردکان دست پیدا کرد ولی آنچه که مسلم اسات این مربیان نیازمند فرصت کافی هستند تا برنامه ریزی داشته باشند تا شاید تعطیلات بین دو نیم فصل این شرایط را به وجود آورد.
دیروز تیم هایی مثل شهداب یزد چند تن از کادر و بازیکنانش را به دلیل تست کرونا یا داشتن علائم به تهران نیاورده اند از جمله مهدی مهدوی بازی ساز و پاسور ، این در حالی است که شایعه شده که یکی از تیم ها با وجود مشکوک بودن بازیکنانش به ابتلا به بازی گرفته است و البته این از عجایب مسابقات ما است که اگر واقعیت داشته باشد باید به شدت با آن برخورد کرد.
در هفته چهاردهم فولاد سیرجان ایرانیان 5 ست مقابل تیم هورسان رامسر جنگید تیم هورسان با داشتن بازیکنانی کم نام و نشان و یک مربی بی ادعا ثابت کرد که والیبال را خوب بازی می کند و تیم خوب داشتن به ادا و اطوار مربیان نیست اما تیم صدر نشین فولاد سیرجان برای عبور از گرداب رامسری ها باز هم به کار گروهی و پنجه های هنرمندانه علیرضا بهبودی و سرویس های مهلک صابر کاظمی و آبشارهای دیدنی آرمین تشکری روی آورد و برنده تنها مسابقه پنج گیمه هفته شد.


پیکان که فراز و نشیب های زیادی را در این فصل طی کرده است با بازی گردانی امین نجفی و حملات ولی علیپور و دریافتهای خوب امین رضوی و البته کار گروهی دلچسب خاتم اردکان را شکست داد. خاتم هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. لبنیات هراز آمل برای شکست دادن آذر باتری ارومیه و بازیگردانی علی رمضانی و حملات قدرتی شهروز همایونفرمنش و امین علوی اتکا ورزید. هراز حالا در یک قدمی صدرنشینان قرار دارد.


شهرداری ورامین در روزی که  میثم صالحی را خیلی آماده نداشت نمایشی در خور تحسین مقابل شهرداری ورامین ارائه داد. دو سرعتی زن با تجربه سعید مصطفی وند و مسعود غلامی در کنار پوریا فیاضی که مانند همیشه تماشاگر پسند و فنی بازی می کند شهرداری ورامین را شکست داد ورامینی ها باز هم از کمبود قدرتی زن های شش دانگ رنج بردند هر چند که جابر اسماعیل پور در قطر پاسور تلاش زیادی به خرج داده بود اما شهداب یزد که دو پاسور اصلی و سلیم چپرلی را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت با سازندگی خوب دانیل صادقی در سه ست بر راهیاب ملل چیره شد. بهنام حاجی پور باز هم مثل همیشه برای شهدابی ها عالی بود و اما در پر حاشیه ترین بازی هفته شهرداری قزوین سه بر یک تیم شهرداری گنبد را شکست داد.
قزوینی ها از زمانی که علی نودوزپور را در قطر پاسوری قرار دادند و آبشارهای کوبنده احد رضایی و محمد چرخلویی پیروز میدان شده اند بعد از این مسابقه سایت فدراسیون والیبال مصاحبه هایی را از مربیان دو تیم انتشار داده است که طی آن مدیرعامل و سرمربی تیم گنبد مدعی شده بودند که کادر فنی تیم قزوین شب قبل از بازی با بازیکنان این تیم تماس هایی داشته است در صورتی که آرمات سرمربی تیم شهرداری قزوین سوگند یاد کرده است که چنین چیزی واقعیت ندارد. 
البته از سازمان لیگ والیبال هیچ برخورد قاطعانه ای را در این مورد نداریم اما صلاح نیست که اعتبار والیبال را زیر سوال ببریم و ورزشی را که سمبل مودت است به صحنه هتک حرمت ها  تبدیل کنیم.


ترین های هفته:
پاسور: امین نجفی(پیکان)-فرهاد سال افزودن(شهرداری ارومیه)-علیرضا بهبودی(فولادسیرجان) 
سرعتی: آرمین تشکری(فولاد سیرجان)-مسعود غلامی(شهرداری ارومیه)-ولی علیپور(پیکان)
قدرتی: شهروز همایونفرمنش(هراز)- پوریا فیاضی(شهرداری ارومیه)-محمد چرخلویی(شهرداری قزوین)
قطرپاسور: احد رضایی(شهرداری قزوین)-صابر کاظمی( فولاد سیرجان)-پوریا یلی(شهرداری ارومیه)
لیبرو: ناصر رحیمی پناه(شهداب)-امین رضوی(پیکان)-حسین پیروزپور(هورسان)
تیم هفته: پیکان-شهرداری قزوین
مربی هفته: علیرضا طلوکیان-مسعود آرمات
بازیکن هفته: امین نجفی
پدیده هفته: سینا نیکپور
پرامتیازترین بازیکن: احد رضایی با 31 امتیاز
داور هفته: وحید پورکاشیان(داور اول)-قادر صادقی(داور دوم)


نویسنده: جمشید حمیدی