پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ برتر هندبال آقایان ؛

جدال تنگاتنگ در صدر جدول

جنگ بر سر جایگاه دوم رده بندی در آخرین روز مرحله اول از  دور برگشت در چهارمین  روز از دور برگشت رقابت های لیگ برتر هندبال  مردان باشگاه های کشور دو تیم برنده شدند و یک بازی هم مساوی شد.

جنگ بر سر جایگاه دوم رده بندی در آخرین روز مرحله اول از  دور برگشت در چهارمین  روز از دور برگشت رقابت های لیگ برتر هندبال  مردان باشگاه های کشور دو تیم برنده شدند و یک بازی هم مساوی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ دور برگشت از مرحله اول سی و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان  کشور روز گذشته شنبه ۲۲ آذرماه  با برگزاری سه مسابقه در گروه  دوم در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز پیگیری شد. 
در نخستین دیدار، تیم صدرنشین مس کرمان در یک بازی حساس تیم فولاد سپاهان اصفهان را از پیش روی برداشت و مقتدرانه در صدر گروه دو ایستاد. 
در دومین مسابقه دیروز، تیم فرازبام خائیز دهدشت با هدایت مجید پارسایی  توانست شاگردان علیرضا بکماز در تیم جوان زغال سنگ طبس را از پیش روی بردارد.  
و بالاخره در سومین و آخرین دیدار هم  تیم های کیمیا کاشت کردستان و پرواز هوانیروز اصفهان در پایان یک رقابت تنگاتنگ به تساوی ۲۷ بر ۲۷ رضایت دادند.
بدین ترتیب تیم مس کرمان با برد امروز خیال خود را از کسب عنوان تیم اول در این گروه راحت کرد اما جدال بر سر کسب جایگاه دوم  تازه آغاز شد. بدون شک روز پایانی رقابت های این گروه که دوشنبه برگزار خواهد شد، می تواند حوادث زیادی به همراه داشته باشد. در صورتی که تیم فراز بام در بازی بعدی مقابل تیم مس شکست را پذیرا باشد و از سوی دیگر اگر سپاهان و زغال سنگ حریفان خود را شکست دهند، اوج هیجان در این گروه بالا خواهد گرفت . در این شرایط  محتمل جایگاه دوم و سوم بین دو تیم هم امتیاز در روز شنبه  یعنی سپاهان و زغال سنگ در روز دوشنبه نیز تکرار خواهد شد و تیم فولاد سپاهان که در بازی رو در رو تیم زغال سنگ طبس را شکست داده، با توجه به برابری امتیاز دو تیم، این فولادی ها هستند که در رده دوم باقی خواهد ماند .
روی دیگر سکه این معادلات زمانی خواهد بود که دهدشتی ها دست به شگفتی زده و قهرمان فصل پیش لیگ برتر یعنی مس کرمان را شکست دهند و زغال سنگ و سپاهان در روز پایانی مقابل حریفان تازه لیگ برتری شده یعنی پرواز هوانیروز و کیمیاکاشت متوقف شوند و در این صورت فراز بام خائیز می توانند شیراز  را با رتبه  دوم گروه به مقصد دهدشت ترک کند.
لازم به ذکر است بر اساس اعلام کمیته مسابقات فدراسون هندبال در پایان این مرحله از رقابت ها سه تیم برتر هر گروه در مرحل بعد برای مقام اول تا ششم رقابت می کنند و سه تیم دوم هر گروه در مرحله بعد برای تعیین مقام های هفتم تا دوازدهم پیکار خواهند کرد.

نتایج کامل روز چهارم دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان - گروه دوم:
مس کرمان 31 – فولاد سپاهان اصفهان 24
 زغال سنگ طبس 16 – فرازبام خائیزدهدشت 25
 کیمیا کاشت کردستان 27 – پرواز هوانیروز 27

بر این اساس با توجه به فرمول رده بندی مسابقات لیگ برتر و اولویت بازی رو در رو پس از مساوی شدن امتیاز ها رده بندی گروه دوم نیز به شرح ذیل است:  
1-    مس کرمان 7 بازی و ۱4 امتیاز 
2-    فولاد سپاهان اصفهان 7 بازی و 8 امتیاز
3-    زغال سنگ طبس 7 بازی و 8 امتیاز 
4-    فرازبام خائیزدهدشت 7 بازی و 8 امتیاز
5-    کیمیا کاشت کردستان 7 بازی و ۲ امتیاز
6-    پرواز هوانیروز 7 بازی و 2 امتیاز

لازم به ذکر است تیم های دوم تا چهار با توجه مساوی بودن در امتیاز با درنظر گرفتن عملکرد بهتر در مسابقات رو در رو در جایگاه بهتری در جدول رده بندی قرار گرفته اند.