جمعه دهم فروردین ماه
میزبانی ایران‌قطعی شد؛

دیدار با بحرین و عراق در آزادی

بالاخره پس از کش و قوس و دلواپسی فراوان‌AFC میزبانی ایران‌را قطعی کرد تا امیدها برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ احیا‌شود.

بالاخره پس از کش و قوس و دلواپسی فراوان‌AFC میزبانی ایران‌را قطعی کرد تا امیدها برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ احیا‌شود.


توقف مسابقات مرحله مقدماتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و اخبار ریز و درشت در باره ادامه مسابقات در کشور ثالث همه را در فکر فرو برده بود. در ابتدای سال اظهارات اینفانتینو این شائبه را تقویت کرده بود که احتمالا باقیمانده مسابقات گروه ایران در قطر یا عمان پیگیری شود.در چنین شرایطی ایران از حقوق مسلم‌خود در موضوع میزبانی محروم می شد و...
خوشبختانه AFC بر خلاف گذشته تصمیمی شجاعانه و بیطرفانه گرفت و بحث میزبانی ایران را در دور برگشت قطعی کرد.در این شرایط دو دیدار حساس و سرنوشت ساز  با بحرین و عراق در ورزشگاه آزادی  برگزار خواهد شد.بسیار امیدواریم با پایان یافتن غائله ویروس منحوس و با حضور تماشاگران‌ راه صعود را هموار کنیم.
این دو دیدار حیاتی روزهای ۱۷ و ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ به ترتیب با بحرین و عراق در تهران‌برگزار می شود.پیش از این‌دو دیدار  تیم ملی ابتدا در ۵ فروردین‌در آزادی میزبان هنگ کنگ خواهد بود و ۱۰ فروردین ماه هم‌در دیداری خارج از خانه با کامبوج مصاف خواهد داد.تیم ملی برای انجام این دو دیدار دغدغه ای نخواهد داشت،اما باید پاره ای از مباحث ‌مهم را از هم‌اکنون مد نظر قرار داد.
جنبه اول فراهم‌نمودن شرایط میزبانی در ورزشگاه آزادی است.باید از حالا تجهیزات و امکانات ورزشگاه آزادی را کامل کرد.شماره گذاری صندلی ها،ورودی گیت ها و تمام مواردی که مورد نظر AFC است،باید از همین لحظه پیگیری شود.به ویژه در دیدار نخست در ۵ فروردین‌ماه با هنگ کنگ باید  ابن ملاحظات‌ مورد توجه قرار گیرد.
لازم است وزارت ورزش وفدراسیون فوتبال با تشکیل کار گروهی ویژه،این موارد را پیگیری و در رفع نواقص ورزشگاه آزادی اقدام عاجل به عمل آورند.در مرحله بعدی باید این احتمال را داد‌ که با رفع خطر ویروس کرونا.ورود تماشاگران‌به ورزشگاه آزاد شود.در این شرایط الزاما باید موارد مورد نظر AFC از جمله شیطنت هایی که در باره ورود بانوان‌ صورت خواهد گرفت ،مورد توجه قرار دهیم.با توجه به حضور بحرین در گروه ما ،حتما آنها رایزنی ها و شیطنت هایی در باره موضوعات امنیت در آزادی را مطرح خواهند کرد.نباید در این ارتباط گزک بدست آنها دادو..
موضوع مهم بعدی تدارک و برنامه ریزی اساسی برای آماده سازی تیم ملی است.طبق برنامه اعلام شده در اوایل اسفند ماه فدراسیون فوتبال رئیس خود را خواهد شناخت.لازم است به نحوی برنامه ریزی کنیم تا تیم ملی در بهترین شرایط به مصاف بحرین و عراق برود.تیم ملی برای صعود به مرحله بعدی به پیروزی در هر دو دیدار نیاز دارد.حمایت از اسکوچیچ و کادر فنی همراه او‌،باید در اولویت باشد.
لازم است قبل از رویارویی با بحرین و عراق اردوی ده روزه داشته باشیم .پیش از آن هم‌ دو دیدار تدارکاتی و خود شناسی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد را در برنامه بگنجانیم تا نفرات ما با آمادگی لازم در این میادین حاضر شوند.


نویسنده: احمد میرزاییان