پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

برخورد دو استقلالی در مشهد مقدس

یک اتفاق جالب در فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور اینکه تیم صنعت نفت برای اولین بار در صدر جدول قرار گرفت.

یک اتفاق جالب در فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور اینکه تیم صنعت نفت برای اولین بار در صدر جدول قرار گرفت.


این تیم بعد از پیروزی دو بر یک مقابل گل گهر 11 امتیازی شد و تیم امیر قلعه نویی به یک پله پایین تر سقوط کرد فولاد خوزستان نیز با پیروزی سه بر صفر و جالب خود برابر سایپا به همراه دو تیم گل گهر و سپاهان در رده دوم جدول قرار گرفت و پیکان ، پرسپولیس، استقلال و... پشت سر تیم جنوبی قرار گرفته اند جنوبی که روزگاری قطب اول فوتبال ایران بود.
امیدواریم این تیم ها دچار غرور نشوند و بدانند که فوتبال ورزش دوندگی و خستگی ناپذیری است در این بین شکست سایپا مقابل جوادنکونام زنگ خطر را برای ابراهیم صادقی و نارنجی پوشان به صدا در آورده است.
به هر روی امروز قرار است چند دیدار برگزار شود استقلال در مشهد با شهرخودرو بازی می کند و این یک نبرد حساس و حیثیتی برای محمودفکری و مهدی رحمتی استقلالی ثابت است. این بازی البته برای محمود فکری حیاتی تر می نماید چرا که نفس های یک مربی تعقیب کننده به نام فرهاد مجیدی را پشت گوش های خود حفظ می کند.
دیدار پیکار با آلومینیوم در اراک، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس با ذوب آهن دیگر برنامه های هفته ششم لیگ برتر فوتبال محسوب می شود.
9 بازیکن دیگر به اردوی نوجوانان دعوت شدند
سرمربی تیم فوتبال زیر 16سال ایران چند بازیکن دیگر نیز به اردوی درحال برگزاری این تیم فراخواند.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با درخواست سرمربی تیم فوتبال نوجوانان 9 بازیکن از استان تهران از امروز (یکشنبه) به اردوی این تیم که از روز جمعه آغاز شده اضافه شدند.

اسامی 9 بازیکن دعوت شده به شرح زیر است: حسام اسکندری، آرین مهدی زاده، محمدرضا شاهرخ آبادی، علی فرهادی، محمدرضا ترابی، علیرضا عنایت زاده ،علیرضا افخم، مرصاد سلیمانی،نیما نعمایی

دو کلمه حرف حساب از امیر قلعه نویی
امیر قلعه نویی حرفهای خوبی زد و مدعی شد که برای کاهش اشتباهات داوری باید از ویدئو چک استفاده کرد .

وی افزود: در بازی سپاهان و استقلال حیدری (داور فوتبال) پنالتی ای گرفت که باعث شد سهمیه آسیا از دست بدهیم. دربازی جام حذفی موعود بنیادی فر پنالتی اشتباه گرفت و باعث شد یک جام را از دست بدهیم. بعضی اوقات داوران باید مربیان را درک کنند. تا کمک داور ویدئویی (VAR) نیاید همین اشتباهات ادامه دارد. اگر کمک داور ویدئویی بیاید ۹۰ درصد مشکلات حل می شود.

اما اینکه با هر توپی اعتراض می شود را قبول دارم. این یک سنت غلط است که از سال گذشته شروع شده. راه را اشتباه می رویم. باعث و بانی اش را هم می دانیم ولی دارد سنت می شود. 

نویسنده: حسن امامقلی