شنبه یکم اردیبهشت ماه

فلاح: قانونمند شدن انتخابی ها اتفاق خوبی است

اکبر فلاح می گوید اینکه فدراسیون در نظر دارد تا انتخابی تیم ملی به صورت قانونمند برگزار کند، کار خوب و قابل توجهی است.

وی گفت: به نظرم نامزدهای ریاست فدراسیون های ورزشی نیز باید مانند انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری طرح و برنامه داشته باشند تا بعد از انتخاب آنرا اجرا کنند و کشتی نیز به همین صورت است چرا که در یک سال گذشته باید اجرای بسیاری از طرح‌های مهم آغاز می‌شد و حال فدراسیون بعد از یک سال می‌خواهد مسابقات انتخابی بگذارند تا انتخاب ملی‌پوشان و مربیان در همه رده‌های سنی قانونمند باشد.

وی خاطر نشان کرد: قانون مسابقات انتخابی باید به گونه‌ای باشد تا کسی که در یک روستا و یا شهر دور افتاده است، بداند که اگر حقی در کشتی دارد با حضور در مسابقات انتخابی می‌تواند به حق خود برسد و همه مدعیان و مربیان با تدوین قانون مسابقات انتخابی می‌دانند که چه کشتی‌گیر و یا مربی در تیم ملی حضور خواهد داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: این موضوع باید قانونمند باشد و به هیات‌ها و استان‌ها اعلام کنند تا همه در جریان قرار گیرند. متاسفانه یک سال این کار را به عقب انداختند و کسی نمی‌دانست که انتخاب مربیان تیم ملی به چه شکل است چرا که قبلا رفیق بازی بوده و سرمربی اگر از کسی خوشش بیاید، او را به جمع کادر فنی اضافه می‌کرد.

وی در پاسخ به این مطلب که به دلیل در پیش بودن بازی‌های المپیک و نداشتن فرصت کافی، فدراسیون شاید چاره‌ای نداشت که انتخابی تیم ملی را به بعد از المپیک موکول کند اما با تعویق المپیک قرار است، انتخابی‌ها براساس قانون باشد، گفت: اینکه وقت نداشتند، فرار از مسوولیت است. چرا که ممکن است بسیاری از کشتی‌گیران خوب و با استعداد فدا شوند آن هم تنها به این دلیل که فرصت کافی برای مسابقات انتخابی نیست. کسانی که مسوولیت هیات کشتی را برعهده می‌گیرند باید برنامه مدونی داشته باشند. متاسفانه ۹۰ درصد هیات‌های کشتی خواب هستند و تنها یک هفته مانده به مسابقات قهرمانی کشور، یک مسابقه حذفی آن هم در طول یک روز می‌گذارند تا هزینه‌ها کاهش یابد و پول داور را هم ندهند و با این کار کشتی‌گیر، مربی و بسیاری دیگر را به عذاب می‌اندازند تا تیم استان برای مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شود.

عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و ۱۹۹۶ آتلانتا در خصوص تعویق بازی‌های المپیک توکیو نیز گفت: این موضوع هم به نفع و هم به ضرر کشتی ایران و جهان شد. یک سال عمر بسیاری از ورزشکاران که المپیک توکیو آن هم در سال ۲۰۲۰ آخرین فرصت آنها بود به هدر رفت و به طور حتم عده‌ای ضربه خوردند اما در مقابل عده‌ای نیز که به هر نحوی نمی‌توانستند در المپیک حضور یابند این تعویق فرصت مناسبی است تا با رفع مصدومیت و یا با کسب تجربه بیشتر در المپیک حضور داشته باشند.

این مربی سازنده تهرانی در خصوص اینکه «علیرضا دبیر» از وی برای دادن مسوولیت در کشتی دعوت نکرد؟ خاطر نشان کرد: فدراسیون قبلی لطف کردند و از من دعوت کردند و به هر حال یادی از ما کردند اما به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم مسوولیت در تیم ملی است و به مسوولان جدید فدراسیون نیز گفتم که به هیچ عنوان به مربیگری در تیم ملی فکر نمی‌کنم و تنها چیزی که برایم اهمیت دارد کشتی و حضور در باشگاهم است.

وی در پایان گفت: همه تلاش‌ها برای این است که کشتی قانونمند شود. اگر مدیریت خوب داشته باشیم در همه زمینه‌ها موفق هستیم و اگر تاکنون در بیشتر بخش‌ها موفق نبودیم مشکل در مدیریت بوده و اگر مدیران خوبی داشته باشیم در همه بخش‌ها رشد و توسعه خواهیم یافت.