پنجشنبه نهم فروردین ماه
وداع تلخ یاران‌اینی یستا با جام‌باشگاهها؛

اولسان‌هیوندای کره حریف پرسپولیس شد/اولسان دو -ویسل کوبه یک

دیدار نهایی دو تیم‌راه یافته از منطقه آسیا با برد تیم اولسان هیوندای کره پایان یافت تا حریف پرسپولیس در دیدار فینال باشد.

دیدار نهایی دو تیم‌ راه یافته از منطقه آسیا با برد تیم اولسان هیوندای کره پایان یافت تا حریف پرسپولیس در دیدار فینال باشد.

تیم ویسل کوبه که در این دیدار اینی یستا را آسیب دیده و با عصا در سکوها داشت،علیرغم برتری تا دقیقه ۸۳ با دریافت گل تساوی از سوی یانسن بازی را وقت اضافه کشاند.

این‌پایان ماجرای وداع تلخ یاران میورا و کاپیتان اینی یستا نبود.آنها علیرغم‌داشتن‌دو موقعیت خوب گلزنی در دقایق ۱۰۸ و ۱۱۰وقت اضافه به یک باره یک‌پنالتی به تیم اولسان دادند.

نگرائو بازبکن‌برزیلی اولسان در دقیقه ۱۱۸ در درون‌محوطه جریمه توسط دروازه بان ویسل کوبه سرنگون‌شد.داور بحرینی بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

نگرائو که در دیدار با بیجینگ گوان چین هر دو گل تیمش را رقم زده بود ،این بار هم با تسلط توپ را در قعر دروازه جای داد و بساط حذف تیم ژاپنی را فراهم کرد.

 تیم ویسل کوبه که در دقیقه ۵۲ با شوت زمینی یاما گوجی به گل رسیده بود .در دقیقه ۷۸ توسط ساساگی به گل دوم‌هم دست یافت.اما داور با ویدئو چک این صحنه را بازبینی کرد و آن را مردود دانست.

عکس العمل اینی یستا‌در این صحنه از روی سکوها دیدنی بود.

گل تساوی اولسان هم با بازبینی صحنه ثبت شد.ابتدا داور بحرینی گل یانسن را آفساید اعلام کرد،اما بعدا گل تیم کره ای را سالم‌ دانست.

در اوقات اضافی هم دو تیم فرصتهای طلایی گلزنی داشتند.

همه چیز مهیای ضیافت پنالتی ها بود که یک حادثه معادلات را تغییر داد.

اولسان کره با این برد شیرین حریف پرسپولیس در روز ۲۹ آذر ماه شد.

شوجی جو مهاجم تیم ملی ژاپن کارشناس دیدار دو تیم در شبکه ۴ تلویزیون ژاپن بود.او از تیم ایران و پرسپولیس به نیکی یاد کرد و اعتقاد داشت پرسپولیس با فوتبالی منسجم و قدرتی شانس قهرمانی این دوره به حساب می آید.

بازیکنان ویسل کوبه از عملکرد تیم داوری گلایه داشتند‌و در پایان بازی ابن نارضایتی‌را علنی کردند.

میورا مربی تیم ویسل کوبه تیمی جوان با معدل سنی پایین را برای این‌مسابقات برگزیده بود.ساساگی از جمله بازیکنان تیم امید ویسل کوبه بود که در ابن دیدار نمایشی عالی داشت.

کیم دو هون‌ مربی تیم اولسان در سالهالی ۹۸ و‌۹۹ میلادی عضو تیم ملی کره بود و حالا در کسوت مربیگری تیمش را به‌فینال رساند.

داور:نواف شکرالله،کمک ها :محمد جعفر سلمان و عبدالله صالح

ورزشگاه:جاسم بن حمد دوحه

اسامی اولسان:جوهو پارک،یونگ‌دونگ هو(از ۵۵یانسن)،داوی بالتویس،جوسو هوک،کیم این سونگ،کیم کی هی،(از ۶۸جونگ‌سئونگ هیون)کو‌میونگ جین(از ۴۶لی کیون هو)،لی چونگ یونگ(از ۵۵کیم تایه هوان)،نگرائو،سین جبن هو،یون بیت گرام

مربی :کیم دو هون

اسامی ویسل کوبه:دائیا مائه کاوا،تاکویا سویی(از ۸۲ فوجی تایی)،یاماکاوا،یاماگوجی،گوتوکوساکای ،فرمایلن،دایگو نیشی(از ۶۵ یاسوئی)،ریوهو کیکوچی یوتا گوک،فوروهاشی و داگلاس

مربی:میورا


گزارش از:رضا مقدم_ژاپن