جمعه دهم فروردین ماه

صمدی: دختران ایران پیشرفت کرده اند

چه خوب است که فدراسیون های ورزشی از افراد مرتبط با رشته خود بهره ببرند و به نوعی نگاهی حمایتی و انگیزشی نسبت به اعضای خانواده خود داشته باشند. خوشبختانه در پینگ پنگ چند سالی است که این گرایش به وجود آمده و انتصاب یکی از ملی پوشان در سمت جدید هم نمودار این وابستگی و علاقه است.

رئیس فدراسیون پینگ پنگ در حکمی یک خانم را به سمت سرپرست کمیته پزشکی این رشته را برگزید، اما نکته جالب اینجاست که فرد منصوب بازیکن تیم ملی و قهرمان آسیای میانه هم بوده است.

پریسا صمدی متخصص قلب در بیمارستان شهید رجایی تهران سابقه قهرمانی ایران و آسیای میانه را هم دارد، دکتر صمدی در گفت و گو با البرز ورزشی درباره پیشینه ورزشی خود گفت: ما دومین گروه در پینگ پنگ بازان تیم ملی بودیم که جواز حضور در مسابقات برون مرزی را به دست آورده بودیم و رقابت و قرابت نزدیکی با پینگ پنگ بازان مطرحی چون ندا شهسواری، عاطفه کریمی و خانم عمرانی داشتم. به اعتقاد من پینگ پنگ بانوان ایران در دهه اخیر همت زیادی را به خرج داد تا در رقابت های دسته چهار جهان به دسته سوم برسد و اکنون به تیم های دسته دو دنیا صعود کرده و خانم شهسواری هم به لحاظ رنکینگ انفرادی تا رتبه 135 رسیده و دو بار هم المپیکی شده که بسیار ارزشمند است، البته خودم در دوران اوج بازی در تیم ملی بیشتر به تحصیل در دانشگاه پرداختم ولی خب، کارت های داوری و مربیگری را هم گرفته ام.

صمدی که در سال های 83 - 94 عضو تیم ملی بود و نایب قهرمان کشورهای اسلامی هم شد، افزود: نسل جوان ما هم رشد خوبی داشته است تا جایی که هم اینک خانم مهشید اشتری از مشهد رقیب سرسختی برای ندا شهسواری است. بدون تردید اگر امکانات فدراسیون افزایش پیدا کند، می توانیم با دعوت از مربیان خوب خارجی و حریفان تمرینی از کشورهایی مثل چین شرایط را برای ارتقای کیفیت فنی راکت به دستان دخترمان فراهم کنیم چون یافته های نوین و علم روز در عالم پینگ پنگ به حد وفور وجود دارد که بچه های ما حتما باید آنها را بیاموزند.

گفت و گو از: مرجان بنی یعقوب