جمعه دهم فروردین ماه
پیروزی جدید رونالدو بر مسی؛

رونالدو به پیروزی جدید دست یافت

کریستیانو رونالدو با زدن دو گل به جنوا از روی نقطه پنالتی به رکوردی فوق‌العاده دست یافت که تا کنون کسی به آن دست نیافته بود.

کریستیانو رونالدو با زدن دو گل به جنوا از روی نقطه پنالتی به رکوردی فوق‌العاده دست یافت که تا کنون کسی به آن دست نیافته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، یوونتوس دیشب در زمین جنوا به مصاف این تیم رفت و با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید. کریستیانو رونالدو در پیروزی تیمش مهمترین نقش را داشت و دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه جنوا را باز کرد. اما رونالدو با این دو گل به رکوردی فوق العاده دست یافت. رکوردی که تا کنون کسی به آن دست نیافته بود. کریستیانو رونالدو حالا تنها فوتبالیست پنج لیگ بزرگ اروپایی است که در قرن حاضر یعنی قرن بیست و یک میلادی موفق شده با پیراهن باشگاه‌هایش 400 پیروزی بدست بیاورد.

 رونالدو در مقابل جنوا همانطور که از او انتظار می رفت عملکرد درخشانی داشت. او با درخشش در مقابل جنوا به این رکورد تاریخی دست یافت تا چهارصدمین پیروزی خود در بیست سال گذشته یعنی در قرن بیست و یکم میلادی را به ثبت برساند.

 رونالدو پیروزی‌های خود در این قرن را در منچستریونایتد آغاز کرده و سپس در رئال مادرید به گلزنی ادامه داد. او در سال 2018 به یوونتوس پیوسته و دو سال اخیر را هم با پیراهن راه راه بیانکونری مشغول گلزنی بوده تا در نهایت موفق شود با درخشش در بازی دیروز تعداد کل پیروزی‌هایش در این قرن را به عدد 400 برساند.

 لیونل مسی حریف ازلی رونالدو در این رکورد همچنان با رونالدو فاصله دارد و در قرن بیست و یکم نتوانسته تعداد پیروزی‌هایش با پیراهن تنها تیم خود بارسا را به عدد 400 برساند. البته مسی در فهرست این رکورد در جایگاه دوم قرار گرفته و در این قرن 365 پیروزی باشگاهی بدست آورده است. بوفون سنگربان کهنه کار ایتالیایی هم با 350 پیروزی در رتبه سوم قرار گرفته است.

بازی دیروز مقابل جنوا البته برای رونالدو اهمیت دیگری هم داشت چرا که این صدمین بازی او با پیراهن بیانکونری بود. رونالدو با دو گلی که در بازی دیروز زد تعداد گلهایش برای غول ایتالیایی را به عدد 77 رساند که در نوع خود رکورد قابل توجهی است.

 البته رونالدو از نظر گلزنی در صد بازی اول در صدر تاریخ این باشگاه قرار نمی گیرد چرا که پیش از او عمر سیووری اسطوره آرژانتینی باشگاه یوونتوس در صد بازی اول خود با 84 گل زده بهترین عملکرد تاریخ یوونتوس را داشته و فلیچه بورل هم با زدن 80 گل در صد بازی اول خود برای یووه رکورد بهتری از رونالدو داشته است.