جمعه دهم فروردین ماه

افزایش امید کره‌ای ها به کسب قهرمانی آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به بررسی شرایط اولسان هیوندای نماینده این کشور در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به بررسی شرایط اولسان هیوندای نماینده این کشور در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به بهانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم اولسان هیوندای این کشور و پرسپولیس ایران به بررسی شرایط و وضعیت فعلی این تیم کره ای پرداخت که در ادامه این گزارش را می خوانید.

 اولسان هیوندای هشت سال بعد از فتح لیگ قهرمانان آسیا حالا بار دیگر به فینال راه یافته و فرصت دارد تا جام قهرمانی را تصاحب کند. اولسان روز 19 دسامبر در قطر به مصاف پرسپولیس ایران می‌رود، تیمی که چهار سال پیاپی قهرمان لیگ ایران بوده است. تک‌مسابقه‌ای که اولسان با یپروزی در آن نه تنها فاتح باشگاه‌های آسیا می‌شود بلکه جواز صعود به جام باشگاه‌های جهان را هم بدست خواهد آورد.

اولسان تا رسیدن به فینال در رقابتهای این فصل در 9 بازی 21 گل به ثمر رسانده و تنها تیمی بوده که بدون شکست به فینال رسیده. اولسان تا پیش از فینال امسال 8 پیروزی و 1 تساوی در کارنامه دارد. اولسان در هر هشت پیروزی خود در رقابتهای امسال دو گل یا بیشتر از دو گل به حریفان خود زده است و اولین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است که در هفت بازی پیاپی بیشتر از یک گل وارد دروازه حریفان خود کرده.

 اولسان که آخرین قهرمانی‌اش در لیگ کره به سال 2017 برمی گردد و در سالهای بعدی هر چه تلاش کرده در نهایت مقامی بهتر از دومی لیگ بدست نیاورده حالا امیدوار است از فرصت رسیدن به فینال آسیا برای کسب یک قهرمانی بزرگ و جبران این ناکامی سه ساله در کشورش استفاده کند. آنچه اولسان را در کره بیش از پیش آزار داده شکستهای مهمی است که در دو سال اخیر مقابل حریف نزدیکش جونبوک هیوندای داشته. سال گذشته و سال قبل از آن، آنها با شکست لحظه آخری مقابل جونبوک فرصت قهرمانی در کی لیگ را از دست دادند و امسال هم در فینال جام حذفی کره جنوبی مقابل جونبوک شکست خوردند. تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان، بزرگترین رقابت فوتبال باشگاهی در آسیا است که می تواند همه این ناراحتی و ناکامی‌های اولسان را به فراموشی بسپارد.

 گذشته از افتخارات ورزشی، قهرمانی در آسیا جیب اولسان را هم پرپول خواهد کرد. تیم قهرمان در آسیا 4 میلیون دلار دریافت خواهد کرد که معادل 4.4 میلیارد وون کره است. البته اولسان حتی اگر مقابل پرسپولیس شکست بخورد هم 2 میلیون دلار معادل 2.2 میلیارد وون به عنوان پاداش نایب قهرمانی دریافت خواهد کرد.

حتی با وجود اینکه ای‌اف‌سی پنج درصد جوایز تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ قهرمانان را برای هزینه کردن در پروژه پایه‌ای بنیاد رویای آسیا کم می‌کند با اینحال این جوایز برای اولسان کمک مالی قابل توجهی خواهد بود و به مراتب بیشتر از جوایز مادی است که اولسان در فصل گذشته بعد از نایب قهرمان شدن در کی لیگ بدست آورده است.