جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال در نیم فصل؛

موفقیت تیم های متکی بر تاکتیک و شجاعت

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با انجام 105 بازی به پایان خط نیم فصل اول رسید در این رقابتها بیش از 300 بازیکن و مربی در قالب 14 تیم پیکار کردند اینکه کیفیت رقابتها چگونه بوده است بیشتر بحث خواهیم کرد اما به جدول رده بندی تیم ها که از صدر تا با ذیل نگاه می کنیم متوجه می شویم گروه هایی که متکی بر تاکتیک و حرکات جمعی بودند موفق تر نشان داده اند.

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با انجام 105 بازی به پایان خط نیم فصل اول رسید در این رقابتها بیش از 300 بازیکن و مربی در قالب 14 تیم پیکار کردند اینکه کیفیت رقابتها چگونه بوده است بیشتر بحث خواهیم کرد اما به جدول رده بندی تیم ها که از صدر تا با ذیل نگاه می کنیم متوجه می شویم گروه هایی که متکی بر تاکتیک و حرکات جمعی بودند موفق تر نشان داده اند.

سه تیم فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری ارومیه و سپاهان از جمله این تیم ها بودند سپاهان با بدشانسی شکستگی مهره محوری خود مجتبی میرزا جانپور مواجه شد ولی همبستگی گروهی اش همچنان نمودار پیشرفت بود.


شهرداری ارومیه شروعی نا امید کننده داشت اما به تدریج در سایه صبر و هدایت مقبول و معقول به یک تیم قدر تبدیل شد این تیم باتوجه به هارمونی خاصی که با پنجه های پاسورهایش تدریجی به وجود آمده بدون تردید یک قدرت غیر قابل انکار است. در این بین لبنیات هراز آمل هم با اینکه دیر یارگیری کرد و تقریبا در هفته های منتهی به آغازین لیگ شکل گرفت تجربه دارانش خود را بالا کشیدند و جوانانش هم به خود باوری رسیده اند.


شهداب یزد مانند هراز یک بخش خصوصی با مدیران پر از اشتیاق در یارگیری دچار تعارفات شده بودند اما بیشترین ضربه را از آسیب دیدگی دو سه بازیکن کلیدی و درگیری 6 بازیکن با ویروس کرونا خورده است. در این بین سقوط سایپا و شهرداری ورامین جای شگفتی دارد سایپایی که کم مهره نداشت و ورامینی که دیگر آن تیم قدرتمند جام باشگاه های آسیا نبود.


نزول پیکان که پر افتخارترین تیم آسیا است و 11 کاپ قاره ای و مدال برنز باشگاه های جهان را در ویترین افتخارات خود دارد تا رده یازدهم جدول جای تاسف دارد. شهرداری گنبد، شهرداری قزوین، خاتم اردکان، راه یاب کردستان و آذرباتری ارومیه نیز حکایاتی دیگر دارند که به آنها خواهیم پرداخت ولی فکر می کنیم که هورسان رامسر را باید پدیده امسال لیگ دانست هرچند که در رده هشتم جای گرفت اما برد ها و باخت های دلپذیری داشت هنوز وقت باقی است که درباره نیم فصل اول بنویسیم اما به رسم جاریه و به احترام تلاش هایی که مربیان، بازیکنان و داوران در چرخه لیگ برتر مبذول داشته اند این بار نیز ترین های نیم فصل اول را در قالب سه تیم جای می دهیم می دانیم که انتخابات ما شاید برآورنده حقوق راستین بازیکنان نباشد اما چون به جنبه های تشویقی قضیه نگاه می کنیم برگ سبزی را تحفه درویشان (!) می دانیم.


تیم منتخب اول نیم فصل از نگاه البرزورزشی:
پاسور: علیرضا بهبودی(سیرجان)
سرعتی: علی اصغر مجرب(سپاهان)- سعید مصطفی وند(شهرداری ارومیه)
قدرتی: شهروز همایونفرمنش(هراز)- میثم صالحی(شهرداری ارومیه)
قطر پاسور: صابر کاظمی(فولاد سیرجان)
لیبرو: محمدرضا حضرت پور(شهرداری ارومیه)- مجتبی یوسفی(فولاد سیرجان)
تیم منتخب دوم نیم فصل:
پاسور: مهدی مهدوی(شهداب)
سرعتی: محمدکاظم غفاری(هراز)-آرمین تشکری(سیرجان)
قدرتی: سلیم چپرلی(شهداب)- صابر جواهری(سپاهان)
قطر پاسور: امین اسماعیل نژاد(سایپا)
لیبرو: سیامک مرندی( سپاهان)-محمدرضا موذن(سایپا)
تیم منتخب سوم نیم فصل:
پاسور: پرویز پزشکی(سپاهان)- علی رمضانی(هراز)
سرعتی: مهرداد بابایی(ورامین)- محمد رضی(سیرجان)
قدرتی: بهنام حاجی پور( شهداب)-پوریا فیاضی(شهرداری ارومیه)
قطر پاسور : هوریا یلی شهرداری ارومیه)-رضا قراء(هراز)
لیبرو: محمدرضا اصلانی(ورامین)
چهره ها:
مهدی رضایی و آرمین خدابنده لو(خاتم)- کاریل داداش آده و محمدرضا طهماسبی(راهیاب)-فاضل پژومان(هورسان)-عرفان جلالی نژاد(هراز)- سینا نیکپور و احمدرضا میرحسینی(شهداب)- محمدرضا چرخلویی(شهرداری قزوین)-بنیامین ایگدری(گنبد)
مربیان برگزیده: محمدرضا تندروان با تقدیر از پیمان اکبری- رحمان محمدی راد و بهروز عطایی
داوران برگزیده: فرهاد شاهمیری- وحید پورکاشیان(داور اول)-اسماعیل رزقی و قادر صادقی( داور دوم)