جمعه دهم فروردین ماه

خوش نشین ها و حاشیه نشین ها در دوومیدانی

اصیل ترین و ناب ترین ورزش دنیا دوومیدانی است ورزشی که سراسر آن تلاش و مبارزه جویی است.

اصیل ترین و ناب ترین ورزش دنیا دوومیدانی است ورزشی که سراسر آن تلاش و مبارزه جویی است.


 شعار اصلی این ورزش سریعتر- بالاتر و قوی تر است اما در کشور ما از جهش در این ورزش خبری نیست. هرچه بود و هست نگاه های گذرا و دورخیزهای نافرجام است. اکنون که رئیس جدید بر مسند فدراسیون دوومیدانی نشسته است باید که این تشکیلات را هل داد تا شاید دورخیزی را برای رسیدن به اهدافی بلندتر آغاز کنیم.
در این ورزش البته چند مهره ای خوش نشین و حاشیه نشین هستند می آیند و مدتی می مانند و در انتهای کار آخرین لگد را برای سقوط بیشتر دوومیدانی می زنند ولی عده ای وجود دارند که خیلی غصه می خورند و دور خود می پیچند این افراد از بد عهدی، بی تفاوتی و حرفهای خسته کننده بیشتر رنج می برند چون معتقدند که به عمل کار برآید یکی از این افراد تا آنجا که ما می شناسیم روح الله گلستانی جم است مربی که سازندگی دارد و دوندگی بسیار...
او معتقد است که دوومیدانی باید از استقبال و حمایت عامه برخوردار باشد وگرنه با دور هم نشستن و حرف زدن کار درست نمی شود وی در تماسی که امروز با البرزورزشی داشت به نکاتی دیگر هم اشاره کرد اینکه بودجه دوومیدانی خارپاشنه پای فلان پرتابگر یا سفر دونده ای دیگر شود جفا بر دوومیدانی است. وقتی که دونده های ما به خاطر حضور در اردوی 6 روزه تیم ملی فقط 240 هزار تومان حقوق می گیرند چیزی جز اعمال تبعیذ و ناروایی نیست چطور فلان فوتبالیست برای حضور در یک مکان تجاری یا گرفتن عکس با بهمان تاجر 10 میلیارد تومان می گیرند اما احسان حدادی توانایی جذب یک حامی مالی را ندارد. دلیل چیست؟ یک بعد قضیه شاید نبود ارتباطات خوب و روابط عمومی پویا و با نفوذ در فدراسیون باشد.
برندهای این ورزش باید مطرح شوند ولی این نباید دلیلی بر صرف هزینه هایی گزاف برای یک یا دو ورزشکار باشد. 9 سال است که حدادی مدال جهانی نمی گیرد وگرنه در آسیا مرحوم جلال کشمیری بدون هیچ ادا و ادعا در سن بالای 50 سال چندین مدال گرفته است...
حالا این یک نمونه از مسائل و مشکلات دوومیدانی است ولی صرفنظر از دیدگاه پیر و پیشکسوت دوومیدانی اعتقاد داریم که برای دوومیدانی باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عزم راسخ داشته باشند و به طور جدی و با اعتقاد فراوان به حمایت فدراسیون دوومیدانی و کارگروهش برخیزند وگرنه با نشستن چند آدم مجرب نمی توان دوومیدانی را جان بخشید.


نویسنده: رضا اسماعیلی