جمعه دهم فروردین ماه

موافقت اعضای OCA با برای درخواست بازنگری حضور کاراته در المپیک

هفتاد وچهارمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا OCA با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۲۵ آذر) در مسقط عمان برگزار شد.

هفتاد وچهارمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا OCA با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۲۵ آذر) در مسقط عمان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای نشست شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا  به  اعضای حاضر در نشست و تعدادی از اعضا که بدلیل دوری مسافت بصورت وبینار و مجازی در این جلسه حضور داشتند، خیر مقدم گفت.
نخستین بخش این نشست به معرفی نایب رئیس و عضو جدید هیئت اجرایی اختصاص داشت که  "اتوبک" از ازبکستان به عضویت هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا درآمد؛از آنجاییکه ازبکستان میزبان بازی های آسیایی جوانان در سال ۲۰۲۵ شده است این پست به وی اعطاء شد.
در ادامه خانم اوتانی از ژاپن بعنوان رئیس جدید کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد که پیش از این هم وی این عنوان را داشت و امروز نیز مجدد انتخاب شد.
تایید برنامه های مجمع عمومی که فردا برگزار می شود و شامل شرح برنامه ها از دیگر موارد مطرح شده در هفتادو چهارمین نشست شورای المپیک آسیا بود که اعضا با آن موافقت کردند.
همچنین در بخش بعدی، اعضای کمیسیون مالی گزارش حسابرسی از سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تا این لحظه را ارائه کردند که مورد تایید کلیه اعضای حاضر و اعضایی که بصورت مجازی شرکت کرده بودند، قرار گرفت.
بخش بعدی تعیین میزبان دور بعد هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بود که در همین خصوص شیخ احمد گفت: پیش از این قرار بود ایران میزبان باشد اما با توجه به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اکثر کشورها این موضوع با هماهنگی ایران به تعویق افتاد البته میزبانی ایران به قوت خودش باقی است و به محض اعلام ایران درخصوص کنترل این بیماری چه در تعداد مبتلایان و چه در آمار قربانیان، نشست بعدی هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا اوایل تیرماه سال جاری در ایران برگزار می شود.


در ادامه نشست مسئول برگزاری بازی های آسیایی هانژوی چین ۲۰۲۲ هم گزارش کاملی درخصوص آغاز فعالیت هایشان به اعضاء ارائه کردند.
درادامه این بخش دکتر صالحی امیری از شیخ احمد وقت خواست تا مسئله ای را مطرح کند و به بحث حذف کاراته پرداخت واظهار کرد: متاسفانه این اتفاق باعث شده که طی یکی  دو هفته گذشته  ورزش آسیا و تعدادی از کشورهای مطرح جهان دچار شوک شوند که آنهم حذف این رشته پرطرفدار میلیونی در جهان از بازیهای المپیک بود، تقاضا دارم که اعضای هیئت اجرایی مصوب کنند که OCA طی نامه محترمانه ای خطاب به IOC درخواست بازنگری دراین خصوص را داشته باشد.
  با توجه به اینکه ایران و بسیاری از کشورهای مطرح جهان جامعه آماری بالایی در رشته کاراته دارند و به نسبت برخی رشته های جایگزین کاراته در المپیک 2024  که  جامعه آماری کمتری داشته و چندان در کشورهای مختلف جهان فعالیتی در این زمینه دیده نمی شود همه اعضا با پیشنهاد دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران  برای درخواست بازنگری از IOC   موافقت  کردند .