جمعه دهم فروردین ماه
برگزاری لیگ رویینگ برای اولین بار؛

سهرابیان: برای برگزاری اردوهای ملی عازم جنوب کشورم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای برگزاری تمرینات ملی پوشان در منطقه ای مناسب امشب عازم جنوب کشور هستم تا وضعیت استانها را از همه نظر بررسی کنم.


رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای برگزاری تمرینات ملی پوشان در منطقه ای مناسب امشب عازم جنوب کشور هستم تا وضعیت استانها را از همه نظر بررسی کنم.
علیرضا سهرابیان در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در مورد برگزاری اردوی دوم تیم های ملی و حذف و اضافه قایقرانان در اردوها اظهار داشت:ورزشکارانی که به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند همه از سلامت جسمی برخوردار هستند و خوشبختانه ورزشکاری تابحال حذف نشده است البته چون این موضوع ملی محسوب می شود هنگامی که رکورد گیری نهایی صورت گیرد تعداد پاروزنان نهایی مشخص خواهد شد.البته بعضی از ورزشکاران امکاناتشان مهیا نبوده و مقرر شد که مجدد ما زمان یک ماهه ای را برای آنها در نظر بگیریم که با هماهنگی مربیان تیم ها و نظرات کمیته فنی برنامه ریزی شود تا افرادی که در این مدت به تمرینات خودشان ادامه داده اند بتوانند برای رکوردگیری مشترک آماده شوند و نفرات نهایی ما برای کسب سهمیه المپیک مشخص شوند.
وی افزود:  پاروزنان منتخب که به اردوی تیم های ملی دعوت شده اند در تهران، بابلسر، گیلان و بندرانزلی و مازندران در حال فعالیت هستند و تا دو هفته دیگر در این اردوها حضور دارند.

سهرابیان در ادامه تصریح کرد: امروز ساعت ۱۸ به استان هرمزگان پرواز دارم تا در آنجا با مدیر کل ورزش و جوانان و شهردار بندر خمیر و دیگر مسوولان این استان نشستی داشته باشیم تا در مورد برگزاری اردوها در منطقه ای گرم در این فصل که هوا رو به سردی می رود مذاکره داشته باشیم و اگر این استان مهیا باشد اردوهای تیم های ملی را در جنوب کشور برگزار خواهیم کرد. البته پیشنهاداتی در مورد برگزاری اردوها در عسلویه و بوشهر و تهران شده است. باید میزان آلودگی هوا و موضوع کرونا را در این شهرها بررسی کنیم تا اگر امکانپذیر باشد اردوها را به جنوب کشور انتقال بدهیم.
وی در خصوص برگزاری لیگ ها تاکید کرد: لیگ ها شرایط خودشان را طی می کنند و تیم ها مشغول عقد قرارداد با مربیان و ورزشکاران هستند هفته اینده به صورت انلاین باشگاه هایی که اعلام امادگی کرده اند در مورد برگزاری مسابقات لیگ جلسه دارند تا نظرتشان را در آنجا مطرح کنند و باتوجه به زمانی که سازمان لیگ برای آنها مشخص کرده است هفته آینده این کار انجام شود. برای رشته رویینگ اولین بار است که رقابتهای لیگ برگزار خواهد شد تا ورزشکاران بتوانند در لیگ رشته رویینگ سطح آمادگی های خودشان را ارتقا بدهند به این خاطر از نظر مالی و رقابتی برای ارتقای پاروزنان اهمیت دارد.
رییس فدراسیون قایقرانی در مورد اردوهای تیم های کانوپولو؛ ابراز کرد: متاسفانه مسابقات جهانی رشته کانوپولو به تعویق افتاده است البته استارت لیگ کانوپولو را زده ایم و روز گذشته مصوب شد  با اجازه مجدد از ستاد کرونا لیگ این رشته را برگزار شود. البته برای رشته اسلالوم و دراگون بوت هم لیگ در نظر گرفته شده است. تعداد خانواده سیلینگ، کایت بردینگ و رشته بادبانی هم محدود است اما برای انگیزه بخشیدن به ورزشکاران برگزاری لیگ را مد نظر داریم.
وی در مورد زیر شاخه های رشته اسلالوم به منظور ارتقا این رشته ابراز کرد: رشته اکستریم اسلالوم یک رشته المپیکی است که در ایران می توانیم آن را گسترش بدهیم زیرا با همان قایق رشته اسلالوم فعالیت می کنند و به سکویی برای انجام این رقابت احتیاج دارد . مطمعنا این رشته المپیکی خواهد شد فعالیت در این رشته امکانپذیر است.
سهرابیان در مورد کلاس های آنلاینی که به تازگی در حال برگزاری است؛ بیان کرد: کلاس های انلاین که در این دوره برگزار شد در سه رشته اسلالوم، کانویینگ و پارکانو است که کلاس پاراکانو فردا به صورت آنلاین برگزار می شود در رشته اسلالوم ۲۷ مربی داخلی و مربی های ۸ کشور دیگر حضور داشته اند در رشته آبهای آرام ۳۷ مربی داخلی و ۷ مربی از کشورهای خارجی شرکت کرده بودند چون ظرفیت کلاسهای آنلاین محدود بود تمام کسانی که شرکت داشتند جزو قهرمانان ملی و مربیان تیم های ملی بودند که تعدادشان به ۳۷ نفر می رسید.
گفت و گو: الهه طائمه