جمعه سی و یکم فروردین ماه
عدم برگزاری لیگ شطرنج بعد از 18 سال؛

اسکندری: به کاندیدای انتخابات سمت نایب رئیسی داده اند!

در فدراسیون شطرنج عده ای غیر شطرنجی را از فدراسیون بوکس و شنا و ... آورده اند که متاسفانه هیچ اطلاعی در این مورد ندارند.

در فدراسیون شطرنج عده ای غیر شطرنجی را از فدراسیون بوکس و شنا و ... آورده اند که متاسفانه هیچ اطلاعی در این مورد ندارند.
فریدون اسکندری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی در مورد وضعیت این روزهای فدراسیون شطرنج عنوان کرد:  با شروع کرونا و حضور سرپرست جدید در فدراسیون شطرنج مشکلات کاری متعددی به وجود آمد و به خاطر اینکه بنده دیگر نتوانستم با آقای نیکوخصال به دلیل مشکلات کاری کنار بیایم کناره گیری کردم و یکی از دلایلی که موجب شد تا کناره گیری کنم این مساله بود که نیکو خصال در گفتار صحبت هایی می کردند که در عمل شبیه به هم نبود. به ما گفتند در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نکنیم اما خود آقایان یکی از کاندیداهای انتخابات را به عنوان نایب رییس فدراسیون انتخاب کرده اند!
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات فدراسیون شطرنج بدهی های گذشته است که همچنان باقی مانده و مربوط به دوره ای است که برخی ها در فدراسیون بوده اند البته هم اکنون تبدیل به مافیا در شطرنج شده اند. خانم شادی پریدر که گفته اند در فدراسیون مافیا وجود دارد.به اعتقاد من ایشان با این سخنان افکار عمومی را به مسائلی دیگر سوق می دهند.
اسکندری در این خصوص ادامه داد:  خانم پریدر چگونه مدرک داور بین المللی خودشان را دریافت کرده اند ؟ چگونه سرمربی تیم ملی دانشجویان شده اند؟ بنابراین اگر مافیایی وجود دارد باید بروند و در بین خودشان بگردند.
وی در مورد اینکه 18 سال لیگ فدراسیون شطرنج مرتب برگزار می شد اما امسال اصلال لیگی از آن باقی نمانده است؛ بیان کرد: ما 18 سال به صورت مرتب لیگ شطرنج را برگزار می کردیم امسال نیز مانند سال های گذشته با وجود اینکه قلبم را جراحی کرده بودم و با بیماری که داشتم نمی توانستم مرتب در فدراسیون حضور داشته باشم به این خاطر برنامه های اداری و جلسات مختلف را برای برگزاری لیگ انجام دادم اما افسوس که وقتی به دنبال نامه امضا شده رفتم بعد از یک ماه و نیم هنوز یک نامه را امضا نکرده بودند و این نشان دهنده آن است که هیچ اراده ای برای این قبیل کارها بینشان وجود ندارد.
 داور بین المللی شطرنج در ادامه تصریح کرد: خانم فرامرزیان در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که 90 درصد مدیران وزارت ورزش به صورت سفارشی  و توصیه شده آمده اند و روال ورزشی شان را طی نمی کنند شاید به این خاطر است که برای امضای یک نامه سه ماه زمان می برد و هنوز 2 نامه امضا نشده است در فدراسیون شطرنج عده ای غیر شطرنجی را از فدراسیون بوکس و شنا و ... آورده اند که متاسفانه هیچ اطلاعی در این مورد ندارند زیرا نائب رئیس فدراسیون از فدراسیون بوکس آمده است خود آقای نیکو خصال هم نمی دانم که چه رزومه ای دارد ایشان در هفته ای دو ساعت هم نمی توانستند در فدراسیون حضور داشته باشند مگر روزهایی که برنامه های خبری و رسانه ای بود از طرفی وزارت ورزش هم از بین فدراسیون هایی که باید رئیس جدید برای سرپرستی آنها تعیین شود اسمی از فدراسیون شطرنج نمی آورد در صورتی که این فدراسیون فعالیت هایش زودتر انجام شده است.
وی در پایان اظهار کرد: لطفا اجازه بدهند که در فدراسیون شطرنج شخصی حضور بیابد که صاحب نظر است و در این رشته فعالیت بسزایی داشته است امیدوارم که برنامه های انتخابات این فدراسیون بی طرف برگزار شود.


گفت و گو: الهه طائمه