جمعه دهم فروردین ماه

اسفندیاری فر: باید از طرح دبیر حمایت کنیم

علیرضا دبیر به درستی به دنبال بوجود آوردن فرایند و قوانین انتخاب کشتی گیران و مربیان است.

حسین اسفندیاری فر یکی از مربیان سازنده کشتی کشور گفت: همانطور که رسول خادم هم تلاش زیادی در این زمینه انجام داده و به نظر می رسد وظیفه هر رئیس فدراسیونی است تا مترهای قدیمی و سلیقه ای را تبدیل به قانون کند و اتفاقا این از اختیارات رئیس فدراسیون است .
وی افزود: سالهاست که همین گونه هستیم یعنی بصورت سلیقه ای نسبت به انتخاب کشتی گیر و مربی اقدام کرده ایم دلیل انتخاب مربیان را از سرمربی می پرسیم که چرا فلان مربی را انتخاب کرده اید که هنوز دفترچه مربیگری ندارد و هنوز معلوم نیست می خواهد کشتی بگیرد یا خیر در جواب می گویند چون با این فرد راحت هستیم ! بنابراین فلان سرمربی علاوه بر چشم بصیرت در انتخاب کشتی گیران از قبل می فهمد فلان کشتی گیر هم می تواند برای آینده سرمربی خوبی باشد و ظرف چندین سال از سرمربی نونهالان به بزرگسالان می رسد!
این مربی ادامه داد: در صورتی که رکن اساسی تشکیلات فدراسیون کشتی کشتی گیران هستند آنها نمی دانند مسابقه انتخابی دارند یا ندارند !! اگر دارند با چه کسانی انتخابی دارند؟ اگر انتخابی دارند چه زمانی دارند و واقعا نمی دانند اگر برنده شدند انتخاب هستند یا خیر؟! از سوی دیگر فلان کشتی گیر از قبل می داند که مورد نظر سرمربی است. این یعنی بلاتکلیفی یعنی تباه شدن آینده ورزشکار یعنی اعمال سلیقه ! اصولا وقتی سرمربی با اختیارات کامل تیمی را انتخاب می کند بعد از کسب هر نتیجه ای فقط صاحب نفرات موفق است! کسی نیست بپرسد برای یک انتخاب درست چند انتخاب اشتباه داشته است و موجب تباه شدن چندین استعداد شده اید عوامل زیادی در نتیجه بخش نبودن این فرایندها وجود دارد مهمترین عامل این است که در همه دنیا اعتبارسنجی قوانین و فرآیندها در هر سازمانی بستگی به میزان ساعات کار تحقیقاتی صرف شده برای آن قوانین دارد که متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست و اما دلایل مقاومت سرمربیان متفاوت و زیاد است که به آن پرداخته خواهد شد. امید است به درکی برسیم که خود را قسمتی از عامل موفقیت بدانیم نه همه موفقیت.