جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه...

فوتبال؛ صنعت – سیاست و فیر پلی

فردا نوبتی دیگر برای ترسیم گوشه هایی از شجاعت ایرانیان در عرصه ورزش است آن هم ورزشی به نام فوتبال که ره آورد آن نه تنها در تقویت جایگاه سلامت و اقتصاد بلکه تحکیم موقعیت سیاسی هر کشوری تاثیر مستقیم دارد.

فردا نوبتی دیگر برای ترسیم گوشه هایی از شجاعت ایرانیان در عرصه ورزش است آن هم ورزشی به نام فوتبال که ره آورد آن نه تنها در تقویت جایگاه سلامت و اقتصاد بلکه تحکیم موقعیت سیاسی هر کشوری تاثیر مستقیم دارد.


 این واقعیت را در همه جای دنیا به ویژه در کشورهایی مثل برزیل می بینید با این همه تعاریف فوتبال به دلیل ویژگی هایی که دارد تبدیل به زبان مشترک مردم دنیا شده است و این ویژگی باید در بین ملل آسیایی نیز تسری پیدا کند.
با این مقدمه امیدواریم که بچه های پرسپولیس که نشان داده اند فرزندان سخت کوش و پر انرژی این سرزمین مقدس هستند فردا حماسه ای دیگر در دنیای مستطیل سبز و توپ گرد رقم بزنند اما در کنار همه حساسیتی که نسبت به پیروزی و کسب جام قهرمانی داریم فراموش نکنیم که فوتبال زبان مشترک ملل است و ما منظور بازیکنان پرسپولیس، بیش از آن که فوتبال و مسابقه گل زدن و گل نخوردن فکر می کنند در تقویت همزبانی با ورزشکاران آسیایی نیز گام بردارند.
فوتبال در همه دنیا نقش مهمی در صحنه سیاست ایفا کرده است و ما باید از این مفاهیم در جهت سیقل دادن سیمای واقعی مردم ایران بهره ببریم به ویژه این روزها که کشورهای کوچک منطقه تلاش می کنند راه ورود رژیم صیهونیستی را به فوتبال آسیا هموار سازند ما برای تقابل این قضیه و تحکیم موقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود نیازمند فیر پلی و رفتار توام با مردانگی و مروت هستیم پس بکوشیم که در هر دو صحنه فوتبال و سیاست و اجتماع موفق و سربلند باشیم. 

فوتبال ناب با طعم گزارش عادل
عادل فردوسی پور رسما از صفحه رسمی AFC گزارشگر دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای خواهد بود.
عادل فردوسی پور فردا بازی پرسپولیس و اولسان را گزارش خواهد کرد تا انتظار دوستداران وی برای شنیدن صدا و تصویرش به سر برسد گفته می شود که مدیر ورزش شبکه سه نیز موافقت کرده اند تا بازی با صدا و تصویر فردوسی پور پخش شود به هر حال در هر مجموعه ای اختلاف نظر و سوتفاهم بروز می کند ولی در صدا و سیما ملاک و معیار باید مقبولیت و توانمندی گزارشگران و مجریانش باشد و این یعنی احترام گذاشتن به مخاطبین و امیدواریم که از این پس چنین باشد.


نویسنده: رضا اسماعیلی