جمعه سی و یکم فروردین ماه
مربی بلاروسی در راه ایران؛

صیامی: جورجی فردا به تهران می آید

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: مربی بلاروسی به نام جورجی کولنوچنکو فردا به تهران می آید تا به کیش برود و با حسین رسولی تمریناتش را آغاز کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: مربی بلاروسی به نام جورجی کولنوچنکو فردا به تهران می آید تا به کیش برود و با حسین رسولی تمریناتش را آغاز کند.


هاشم صیامی در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی اظهار داشت: تمرینات ورزشکاران را آغاز کرده ایم البته باتوجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تصمیم گرفتیم که 50 ورزشکار را با حمایت کمیته المپیک زیر نظر هیات های استانی شان برای تمرین انتخاب کنیم چون نمی توانیم اردوهای متمرکز داشته باشیم تمرینات را در محل زندگی خودشان دنبال کنند.  فردا مربی بلاروسی به نام جورجی کولنوچنکو با حمایت کمیته ملی المپیک به تهران می آید تا در کیش تمرینات رسولی را زیر نظر بگیرد.
وی افزود: حسن تفتیان با ماساژور و مربی خودش در حال تمرین است، احسان حدادی به خاطر اینکه تازه جراحی کرده است احتیاج به استراحت و ریکاوری داردبهنام شیری و فتحی گنجی با هادی سپهرزاد و فتحی گنجی هم اکنون در تهران به صورت انفرادی تمریناتشان را انجام می دهند حسین رسولی هم منتظریم که مربی اش به تهران بیاید و از اینجا به کیش اعزام شود تا تمریناتش را در محیطی گرم ادامه بدهد.
صیامی در خصوص برگزاری مسابقات این رشته ؛ تاکید کرد: مسابقات صحرا نوردی داخل سالن در حال حاضر لغو شده است اما مسابقات قهرمان کشوری اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه بدهد برگزار خواهیم کرد تا نفرات منتخب برای کسب ورودیه المپیک و کسانی که شانس ورود به تیم ملی را دارند مشخص شوند. مسابقات آسیایی رشته دوومیدانی در رده نوجوانان در کویت و قهرمانی آسیا این رشته در رده بزرگسالان در کشور چین اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود و به این منظور باید ورزشکاران آمادگی کافی را به دست بیاورند. همچنین مسابقات جهانی داخل سالن جهان و مسابقات صحرانوردی آسیا در سالجاری به علت شیوع کرونا لغو گردیده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلاسهای وبینار برای مربیان رده نوجوانان و جوانان برگزار شد  که با حضور بانوان و 30 نفر از آقایان در قالب تعداد محدودی از نفرات برگزیده به خاطر بیماری کرونا کلاس ها را به صورت کارگاهی انجام شد. همچنین کلاس های آنلاینی هفته گذشته برای اطلاع ورزشکاران از وضعیت تغذیه و دوپینگ داشته ایم.
رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص کمیته هایی که به تازگی در فدراسیون فعال کرده اند خاطر نشان کرد: در حوزه هایی سعی کردیم که تعدادی افراد منتخب را برای حضور در کمیته های فدراسیون انتخاب کنیم و تعدادی را به کمیته ها اضافه کنیم که می توان به کمیته های؛ پرتاب ها، دووهای سرعت، نیمه استقامت و استقامت و پرش ها و کمیته بانوان اشاره کرد. فعال کردن کمیته بانوان باعث شد که این کمیته به امور بانوان در استان ها بپردازند و در این خصوص استارت درست زده شد و ارتباط خوبی با نائب رئیس بانوان در استان ها صورت گرفت و این اتفاق موجب شد که مشکلات در هیات های دوومیدانی مرتفع شود و این کمیته با برنامه ریزی مشکلات را بررسی کند.


گفت و گو: الهه طائمه