جمعه دهم فروردین ماه
پایان رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا ؛

تیم ایران جایگاه سوم آسیا را از آن خود کرد

رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا با کسب مقام سوم تیمی کشورمان به پایان رسید.

رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا با کسب مقام سوم تیمی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی ،رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا سومین و آخرین روز خود را برگزار و بازیکنان در 3 دور پایانی با هم به رقابت پرداختند و رده بندی اولیه تیمی و انفرادی مسابقات اعلام شد.

بر این اساس و در رده بندی تیمی، تیم مغولستان با کسب 20 امتیاز قهرمان مسابقات شد، تیم اندونزی با 18 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم دختران ایران با 16 امتیاز سوم شدند.

در رده بندی انفرادی نیز خولان انخسیاخان از مقولستان با 7.5 امتیاز قهرمان شد، نورعابدین شانتی از اندونزی با 7 امتیاز دوم شد و نومینبالای تومور باتار دیگر بازیکن مغول هم با 7 امتیاز سوم شد.

کیانا عرب، کاندیدای استادی بانوان، بیشترین سهم را در کسب این عنوان داشت و 6.5 امتیاز برای تیم ایران کسب کرد و به عنوان پنجم انفرادی رسید.

نیکی نادرنیا با 5 امتیاز رتبه 12، استاد بین المللی بانوان، وصال حامدی نیا یا 4.5 امتیاز رتبه 16و کیمیا قاضی شریف نیز با کسب 4 امتیاز به رتبه 21 دست یافت.

لازم به ذکر است طبق مقررات، رده بندی نهایی مسابقات، پس از بررسی های فنی  تیم داوری  اعلام خواهد شد. همچنین رقابت های بخش پسران از 7 دی ماه آغاز خواهد شد.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین در دو بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار می‌شود.