پنجشنبه نهم فروردین ماه

رکورد جدید موکوکو؛ گرد پای اعجوبه 16ساله تحسین برانگیز است

یوسف موکوکو پدیده جوان دورتموند با زدن اولین گل خود برای این تیم رکورد تاریخی دیگری در بوندس لیگا به ثبت رساند.

یوسف موکوکو پدیده جوان دورتموند با زدن اولین گل خود برای این تیم رکورد تاریخی دیگری در بوندس لیگا به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، یوسف موکوکو پدیده 16ساله بوروسیا دورتموند در شب شکست 2-1 تیمش مقابل یونیون برلین موفق شد تک گل دورتموند را وارد دروازه حریف کند تا اولین گل خود برای دورتموند را به ثمر برساند. موکوکو به این ترتیب رکورد جدید دیگری در تاریخ بوندس لیگا ثبت کرد و به جوان‌ترین گلزن در تاریخ این لیگ تبدیل شد.

 موکوکو در ماه نوامبر درحالیکه تنها شانزده سال و یک روز از عمرش می‌گذشت به جوان‌ترین فوتبالیست تاریخ لیگ آلمان تبدیل شد که برای یک تیم وارد زمین می‌شد. او در بازی دورتموند مقابل هرتا برلین از روی نیمکت بلند شده و به جای ارلینگ هالند به میدان رفت تا این رکورد را به نام خودش ثبت کند.
 

موکوکو در هفته بعد همچنین رکورد جوان‌ترین بازیکن فیکس تاریخ بوندس لیگا و همچنین جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد تا نشان دهد فوتبال آلمان و اروپا شاهد یک پدیده جوان درخشان است.

 
اما موکوکو با همه این رکوردها و درخشش‌ها تا قبل از بازی دیشب دورتموند مقابل یونیون برلین نتوانسته بود در رده بزرگسالان گلی در مسابقات رسمی به ثمر برساند. او که دومین بازی خود در بوندس لیگا به عنوان بازیکن فیکس دورتموند را آغاز کرده بود با اینکه تیمش در نهایت مقابل یونیون شکست خورد ولی تنها گل زردپوشان را به ثمر رساند تا با 16 سال و 28 روز سن به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ بوندس لیگا وارد کتابهای رکورد شود.