پنجشنبه نهم فروردین ماه

حضرتی پور: حضور در جام جهانی کشتی تجربه خوبی بود

از عملکرد دو فرنگی کار  اعزامی به رقابت های جام جهانی راضی هستیم و ملی پوشان ما در حد توان خود کشتی گرفتند چه بسا اگر داوری ها بی حرف و حدیث بود هر دو ملی پوش ما با مدال باز می گشتند.

از عملکرد دو فرنگی کار  اعزامی به رقابت های جام جهانی راضی هستیم و ملی پوشان ما در حد توان خود کشتی گرفتند چه بسا اگر داوری ها بی حرف و حدیث بود هر دو ملی پوش ما با مدال باز می گشتند.


بهروز حضرتی پور تنها مربی اعزامی کشتی فرنگی که به همراه مهدی نوری و هادی ساروی عازم رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی صربستان شده بود در رابطه با مسابقات مذکور و عملکرد نفرات اعزامی به خبرگزاری البرز گفت: با توجه به اینکه اتحادیه جهانی رقابت های سال ۲۰۲۰ را لغو کرد عملا به دلیل شرایط کرونا اردوهای آمادگی ما هم تعطیل شد تا اینکه دوباره جام جهانی را جایگزین مسابقات جهانی کردند. از طرفی تعطیلی مطلق دو هفته ای کشور و فعالیت های ورزشی باعث شد تا کشتی گیران ما با امادگی نسبی به صربستان اعزام شوند.
وی افزود: هدف سرمربی تیم ملی و کادرفنی این بود که کشتی گیران خودمان را در سه وزنی که سهمیه المپیک نگرفته ایم به جام جهانی اعزام کنیم بر همین اساس قرار بود محمدرضا گرایی و حسین اسدی را در وزن ۶۷ کیلو گرم، مهدی نوری در ۸۷ و محمدهادی ساروی را در ۹۷ کیلو به صربستان ببریم اما متاسفانه هردو نفر وزن ۶۷ کیلو دچار بیماری کرونا شده بودند درنتیجه ناگزیر بنده به اتفاق حسین نوری و هادی یاروی عازم بلگراد شده ایم.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در ارتباط با عملکرد نفرات اعزامی اظهار داشت: کشتی گیران ما در مجموع خوب کشتی گرفتند خصوصا ساروی که توانست با مدال برنز به خانه بازگردد. در رابطه با حسین نوری اگر ناداوری صورت نمی گرفت چه بسا او هم به مدال می رسید. قبل از مسابقه با چاکوادزه حریف روسی وی، هم محمد بنا سرمربی تیم از طریق فضای تماس تصویری و هم خود من که کنار نوری بودم چگونگی مبارزه با حریف روسی را به وی گوشزد کرده بودیم و اینکه او باید در سه دقیقه اول با حملات پیاپی از حریف اخطار بگیرد. نوری هم همین کار را کرد اما داوران به جای چاکوتادزه به نوری اخطار دادند. در کشتی رده بندی هم نوری به جهت ناداوری ها از روحی  و روانی شرایط خوبی نداشت با این وجود و در مجموع علی رغم اینکه ما به دلیل کرونا اردوهای آمادگی را تعطیل کرده بودیم از عملکرد نوری راضی هستیم.‌ این مسابقات بعد از مدت ها انجام می گرفت و طبیعتا در میدان تدارکاتی اتفاقات ریز و درشت دور از انتظار نیست. هادی ساروی البته کشتی های خیلی خوبی گرفت و نفرات صاحبنامی را شکست داد بطوری که در مبارزه برای کسب مدال برنز توانست نایب قهرمان جهان را از پیش رو بردارد و به مقام سوم دست پیدا کند.
حضرتی پور در ارتباط با سطح مسابقات صربستان و آمادگی و حضور قدرتمندانه روس ها تاکید کرد: روس ها با اکثریت نیروی خود در این میدان حضور پیدا کرده بودند و استنباط من این بود که اردوهای خوبی را پشت سرگذاشته بودند برخلاف ما که به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم اردوهای مناسبی داشته باشیم. در واقع ما کشتی گیران را از منازل آنها به مسابقات بردیم در حالی که فرق است بین اینکه کشتی گیر از اردو راهی مسابقه شود یا از منزل، سطح مسابقات هم از نظر کیفی و کمی بالا بود. کشور میزبان پروتکل ها را رعایت کرده بود و در مجموع شرایط میزبانی خوب بود.
وی در پایان تصریح کرد: مسابقات صربستان درس های خوبی به ما داد شاید اگر شرایط ما هم مناسب بود و کرونا اجازه می داد با تیم کامل راهی صربستان می شدیم چون حضور در این میدان پس از ماهها تعطیلی ورزش در سراسر جهان فرصت خوبی بود. الان هم باید بلافاصله اردوها آغاز شود تا خودمان را برای شرکت در مسابقات آسیایی پیش رو و پس از آن گزینشی المپیک آماده کنیم. بالاخره المپیک نزدیک است و نباید فرصت ها را از دست بدهیم.


گفت و گو: احمد دباغ