جمعه سی و یکم فروردین ماه

تکلیف دور برگشت لیگ برتر چه می شود؟!

امروز و فردا تکلیف برگزاری مرحله برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور روشن می شود. ظاهرا باشگاه ها نظر خود را در این زمینه مکتوب به سازمان رویدادهای فدراسیون والیبال ارسال کرده اند.

امروز و فردا تکلیف برگزاری مرحله برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور روشن می شود. ظاهرا باشگاه ها نظر خود را در این زمینه مکتوب به سازمان رویدادهای فدراسیون والیبال ارسال کرده اند.


 ظاهر قضیه نشان می دهد که وجه غالب نظرات بر ادامه لیگ برتر به شیوه متمرکز است و معدودی هم معتقدند بهترین روش شیوه لیگ جهانی است. در این باره با سه نفر از شخصیت های مسوول در باشگاه های معتبر گفت و گو کرده ایم. 


رضایی: ارومیه بهترین سالن ها و هتل ها را دارد


پیمان رضایی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه به البرزورزشی گفت: برای ما فرقی نمی کند که متمرکز باشد یا به صورت VNL برگزار شود. حرف ما این است که اگر قرار باشد رویدادها را تجمعی برگزار کنیم یک بخش از مسابقات را به ارومیه بدهند و دلیل ندارد که همه مسابقات در تهران باشد . هزینه اسکان و تغذیه در تهران نسبت به شهرستان ها بالاتر است و هر بازی هم شش میلیون هم از تیم ها میگیرد در صورتی که ما این پول را در ارومیه تقلیل می دهیم و همکاری های لازمه را با میهمانان خواهیم داشت. ضمن اینکه حضور چندین تیم در شهر ما سبب می شود که به هتل داران ، امور حمل و نقل شرکتی و شرکتهای هواپیمایی نیز کمک شود. ارومیه بهترین سالن و هتل ها را دارد.
رضایی اضافه کرد: وقتی مسابقات در تهران است ما حداقل باید دو شبانه جلوتر خود را به تهران برسانیم و این هزینه اضافی را بر دوش ما قرار می دهد و تیم های تهرانی از این بابت راحت هستند.


شریف پور: میزبان باید هزینه ها را کاهش بدهد


محمدرضا شریف پور مدیر والیبال فولاد سیرجان ایرانیان می گوید : تا آنجا که می دانم 8-9 تیم باشیوه برگزاری مسابقات به صورت متمرکز موافق هستند ضمن اینکه ما با یک پرواز به تهران می رسیم اما اگر قرار باشد در ارومیه ، اصفهان یا یزد رقابتها ادامه یادب باید با دو پرواز راهی این مسابقات شویم در تهران هتل بوستان یا المپیک بین 40 تا 50 درصد به تیم های ورزشی تخفیف می دهد اگر قرار باشد میزبانی را به ارومیه واگذار کنند آقای رضایی باید اقدامات لازمه را برای گرفتن تخفیف و کاهش هزینه ها انجام دهد و این تضمین را بدهد که از داوران خط بیطرف نیز استفاده کنند.

دادگر: اولویت حفظ سلامت ورزشکاران است


انوشیروان دادگر قائم مقام باشگاه لبنیات هراز نیز در این باره گفت: باشگاه ما با شیوه متمرکز مسابقات موافق است و چون مرکزیت  تهران شرایط را برای همه یکسان قرار داده است هیچ امتیازی برای تیمی پیش نمی آید چرا که تیم های ایرانی هم در سالن شخصی تمرین می کنند و فقط مسابقات خود را در تالارهای فدراسیون برگزار می کنند.
دادگر اضافه کرد: در این شرایط اولویت سلامتی بازیکنان، مربیان و کادر اجرایی مسابقه است و دیدید که دور رفت با کمترین آسیب در تهران پیگیری شد.ضمن اینکه پوشش رسانه ای مسابقات و به ویژه صدا و سیما در تهران امکانات بهتری را در اختیار تیم های شرکت کننده قرار می دهد و فدراسیون والیبال نیز سهم تبلیغاتی باشگاه ها را رعایت کرده است بنابراین هرچند مفهوم لیگ برگزاری رفت و برگشتی مسابقات است در این شرایط اما بهترین راه را فدراسیون والیبال برگزیده است.


گفت و گزار: جمشید حمیدی